Som en tidsinställd bomb

Jag som alltid har beskyllt Celia för att vara en levande väckarklocka utan vett att sova till längre än halv sju på morgonen, jag har nu under veckan som gått insett att jag haft fel. Hon är ingen levande väckarklocka. In fact, så har jag en tidsinställd bomb till katt som desperat måste ha mat klockan halv sju varje morgon. Det slår aldrig fel. När jag slår upp ögonen och sneglar på mobilens klocka så står den alltid på 6:30. Varken mer eller mindre. Och då börjar katten att dampa. Big time. Han far runt i lägenheten. Upp i sängen. Vässar klorna på madrassen. Upp i ansiktet och stångas. Allt han bara kan komma på.

Jag är väl i och för sig ganska duktig på att ignorera allt detta, men Celia däremot vaknar ju och tycker att katten är mycket klok som vaknar tidigt på morgonen. För, "mamma, det är ju ljust ute".

Jag har ibland försökt överlista katten och slängt ut han ur sovrummet samt stängt sovrumsdörren omsorgsfullt efter mig. Det enda resultatet jag får av den handlingen, det är att katten plötsligt förvandlas till Karate Kid och med hjälp av sina superkrafter försöker öppna dörren. Det tragiska är att detta, trots att han inte alltid lyckas öppna dörren, ändock får Celia att vakna av det ideliga krockandet i dörren.

Så min fråga är alltså; finns det någon som vet hur man omprogrammerar denna tidsinställda bomb, så att den istället går av runt... ja, vad ska vi säga, åtta-tiden?




Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Haha inte lätt med en karate katt ^^

Pröva att göra iordning lite mat på kvällen åt han? Så han har. Inte överdrivet mycket. Men litegrann.

2010-10-03 @ 11:50:28
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: elin

Jo vi tänker på samma, det är bara jag som måste ha tänkt på nåt annat när jag skrev =)

2010-10-03 @ 19:41:39
URL: http://elintyras.blogg.se/
Postat av: Mart

Eg Tror eg lika den Katten din ! ! !

2010-10-04 @ 17:30:05

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0