Jag vet inte vad jag ska tycka

Såg på säsongsstarten av Biggest Loser på 5an. I den här säsongen har dom den hitills största deltagaren i serien någonsin; Shay, 30 år som väger 214 kg.

När man fick se lite klipp från deras första dag i gymmet så var det självklart stenhårt jobb från första sekunden. Alla ni som någon sett Biggest Loser vet hur hårt Tom & Jillian brukar pusha på deltagarna. Men ibland kan det nästan gå lite överstyr tycker jag.

Jag kan förstå att en kvinna på 30 år som väger 214 kg tycker synd om sig själv och ser på sig själv som en förlorare. Det förstår jag fullt ut. Jag förstår också att hon inte orkar så mycket på en gång, och att hon då känner sig misslyckad. Min fråga är nu -är det rätt av coacherna och stå och skrika till henne att inte tycka synd om sig själv? Att hon måste ta sig i kragen och hålla ut?

Jag kan förstå coacherna på sätt och vis, men samtidigt tycker jag inte det är rätt av dom att skälla ut sina deltagare på det sättet. Dom har rätt att känna sig misslyckade och tycka synd om sig själv, för tänk er själva vilken väckarklocka det måste vara att komma dit och inse i hur dåligt skick man egentligen är! Ska man inte ha rätt att känna sig lite nere och slutkörd i alla fall dom första dagarna? För jag tror att de första veckorna på Biggest Loser ranchen är ett rent helvete, faktiskt. Dom sliter som djur. Och visst, dom måste väl kanske vakna upp och inse att det är nu eller aldrig -men måste det vara på ett så bryskt sätt?


Såhär tycker vi
Postat av: Olof

sv; japp japp, jag tog tillbaks kameran i helgen. :P Det börjar bli dags att ta kort på kattungarna och försöka bli fri dom. :P



Klart att coacherna måste stå och skrika på deltagarna, annars blir det ingen bra tv ju. Jag tror nog att dom har lite mer pedagpogiska samtal innan träningen osv, men det visas inte på tv eftersom det inte har något underhållningsvärde. :P

2010-08-23 @ 22:31:02
URL: http://dethararminblogg.blogg.se/
Postat av: Emma

Såg att Biggest Loser Sverige ska börja i september, ska bli intressant att se om dom är lika hårda där!

2010-08-24 @ 20:12:12
URL: http://emmagrelsson.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0