Den gravida mannen

Som förväntat så var faktiskt den här dokumentären lite av en flopp, faktiskt. Dom går ut så stort med att det är en gravid man, och då tänker man ju att det faktiskt är en "riktig" man det handlar om, eftersom det gjorts så stort i media (för det har ju tydligen varit en riktig världsnyhet, bara det att jag totalt missat det förut ;P).

Hur som helst, Thomas som det handlar om var från början Tracy -precis som pessimistiska jag misstänkte redan från början innan jag tänkte om "nej men vad tusan, dom kan ju inte göra en så stor sak av det om han var kvinna tidigare". Men jo, det kan dom.

Är det bara jag som inte tycker detta är så speciellt, egentligen? När Thomas levde som kvinna och bestämde sig för att bli man så valde han att inte operera bort sin livmoder, eftersom han visste att han ville ha barn i framtiden. Hans fru skulle inte kunna bli gravid igen, så det var enligt min mening ett smart drag av honom att inte operera bort livmodern. Vidare har han inte heller opererat om sig så han har en penis, dvs. han har fortfarande en vagina också. Vad är det då som gör detta så konstigt? Nej, jag fattar verkligen inte.

Mirakel? Nej.

Såhär tycker vi
Postat av: Petra

Det kan faktiskt vara värt de. Choklad kan ju vara så himla bra ibland! Angående den där dokumentären, så tyckte jag lite synd om ungen. Tänka sig vad den lilla krabaten komma få höra och gå igenom. Men, ja.. hah, lite knäppt =)

2008-12-17 @ 22:30:19
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0