Är det något jag inte gillar...

...så är det den här förkylningen som tagit över min kropp! Jag börjar fundera på om det är något närmare influensa än förkylning, faktiskt. Sån värk som jag har haft i heeeela kroppen både igår och idag är så typiskt influensa och mig. Vad vet jag, kanske är det flunsan jag har fått. Sjuk är jag i alla fall, och jag är less så in i bomben på att inte kunna vara i farten så som jag i vanliga fall är! (och ja, jag vet, jag har bara varit så här i 2,5 dygn... men det är för mycket stillasittande och för mycket latmask för min smak!)

Och som alltid när man är sjuk så går man hemma och våndas över pengar, hur man ska överleva nästa månad. Det är inget alternativ att vara sjuk, egentligen, men å andra sidan är det heller inte ett alternativ att komma på jobbet med feber, hosta, snorig näsa och annat mysigt som kan smitta ner både pensionärer och personal. Tycker jag då.

Jag vet inte hur jag ska göra imorgon. Ska jag gå på jobbet och göra mina timmar, febrig och dan, eller ska jag vara hemma och ha ångest över (ändå mer) förlorad arbetsinkomst? För sanningen är den, att januari månad har inte bjudit på mycket jobb! Det har varit ryggvärk (mer än vanligt pga olyckan i november). Celia har varit sjuk. Jag har varit sjuk. Det har varit en hel helg i Sundsvall till favör för mina planer på att starta eget. Det har inte kommit några jobbförfrågningar nästan. Och jag har fetångest över hur nästa lönespec kommer att se ut. Den kommer knappast att landa på mer än kanske 7500:-, om ens det. Och det ger mig ångest. Ångest, ångest, ångest. Hur betalar jag räkningar och försörjer ett barn och mig själv med den skitinkomsten nästa månad?!

Det positiva är ju dock att jag faktiskt kommit igång lite med Herbalife, och det inbringar några extra tusenlappar redan den här månaden, faktiskt. Om det håller i sig och utvecklar sig likadant nästa månad, ja, då klarar jag mig galant. Så det är det jag siktar på! Galant ska det gå. Men nog tusan hade det varit skönt om jag fått ihop lite mer timmar på Nipängen den här månaden!




Underbara barn!


Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0