Vilken härlig dag!

Positiva, underbara, energikickade jag mår verkligen BRA nu. Livet är underbart, minst sagt! :)

Började dagen med att kliva upp där nånstans runt 6-7 snåret, pigg & alert som vanligt. Drack min goda aloe-dryck, stoppade i mig mina mirakelpiller och svepte ett par glas med örtdryck (den är så underbart god och uppfriskande om man har riktigt kallt vatten!). Mixade ihop en supergod shake med hallon & kiwi bl.a. Tog en härlig dusch, sminkade mig så jag blev så där otroligt fin som bara jag kan bli och fixade håret så det blev så där härligt volymigt och smålockigt (tyvärr förstörde ju mössan min vackra frisyr endast några minuter senare, men vad spelar det för roll?). Gick upp till pappa i snålblåsten och snöovädret. Blev blöt om fötterna, lånade pappas bil som inte har någon värme och blåste till Sollefteå. Blev förblindade av snörök alldeles för många gånger och var äckligt nära vägkanten lika många gånger när snöröken lättade och jag såg någonting. Men vet ni vad? Lika glad var jag för det!

Kom till tandläkaren, telefonen ringde. Jag pratade med chefen och hon erbjöd mig ett vikariat. Tydligen var jag längst upp på LAS-listan. Härliga tider! Jag tackade så klart ja, och hon skulle till att förhandla och fixa & dona så att allt gick i lås. Satte mig i den härliga tandläkarstolen, tänderna blev fotograferade och var lika vackra som vanligt. Hasse kom och petade lite, det såg bra ut. Nåja, nästan. En visdomstand som trilskas lite, så jag ska tillbaka om en vecka igen och bränna mera pengar. Men so what?! Lika glad är jag för det!

Fick en massa jobb gjort i Sollefteå. Hittade färskfrusna bär på lösvikt, så jag plockade på mig bra mycket jordgubbar, hallon & björnbär. Underbart goda var dom dessutom, mycket smak! Styrde kosan hemåt, med plaskvåta fötter och en bil som inte är så mycket att hurra för vad gäller kylan, vindrutetorkarna, motorns dånande och avsaknaden av radio men tillskottet av ett konstant du-har-inte-bältet-på-dig-tickande (jo jag hade bältet på mig). Kom hem, kutade upp och hämtade en sak till en kollega. Blåste upp på hammarn, och så hem igen. Med iskalla och blöta fötter, och hungrig som en varg med endast 1,5 timme till jobb. Men gissa vad? Lika glad var jag för det!

Åt en shake eftersom jag inte hade nån tinad mat. Mums blev det, och jättemätt kände jag mig. Åkte på jobbet, fick det positiva beskedet att jag fick ett vikariat (dock inte det jag första blev erbjuden, men vad gör väl det?) och har sedan jobbat, skrattat och haft riktigt roligt hela kvällen. Avrundade det hela alldeles nyss när jag pratade med världens bästaste, underbaraste Martin. Så nu känns allt helt perfekt! Och vet ni vad? Jag är fortfarande lika pigg som jag var när jag klev upp i morse! Och det... det är helt underbart. Jag älskar mitt liv just nu!



Såhär tycker vi
Postat av: Denise

Vad härligt allt låter! :) Underbart!

Fick du långt vik? :)

Man får gratulera, eller vad man säger, hi hi!

2011-02-10 @ 21:51:47
Postat av: martina

vad härligt tjejen :) :) jag sa ju att du borde vara på LAS listan:D:D puss på kinden

2011-02-11 @ 08:29:31
Postat av: Mamma

Nu har du räddat min dag med :-)

Gud så GLAD jag blir att du fått ett vik=) Det är du sannerligen värd=)

Hälsa Martin när du pratar med han=)

Kram

2011-02-11 @ 10:50:55
Postat av: Ilona

vilken affär handlade du bären på? ska till sollefteå i morgon.

2011-02-11 @ 15:01:20

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0