Det går mot ljusare tider!

Är det inte härligt att vakna på morgonen utan att det är becksvart ute? Nu är det bara grönskan och fågelkvitter som saknas, sen mår jag gott =)

Våan dag startade vid 7-snåret imorse. Underbart, faktiskt! Jag fick nästan på minuten mina sju timmars sömn, vilket gör att jag är superpigg och alert nu. Sju timmar är den magiska gränsen för mig. Sover jag mer, då är jag trött när jag vaknar. Sover jag mindre så är jag trött. Sju timmar ska det vara!

Igår var ännu en effektiv dag i mitt liv. Jag fick gjort allt som jag inte hunnit gjort tidigare i veckan (på jobbfronten alltså), och idag tänkte jag ta itu med hemmet. Tro mig, det behövs!

Celia ska hem till sin farmor nån gång i eftermiddag/kväll och ska sova där tills imorgon. Jag jobbar nämligen 7-12 på Nipängen imorgon. Det är tur att K finns och ställer upp när det behövs :)

Planerna för idag vet jag inte riktigt vad dom består av ännu. Mitt på dagen idag går min "karantän" ut, då är det 48 timmar sen jag kräktes. Och då ni, då ska jag på affärn!! Mjölken har sinat (haha, det lät ju roligt! :P) och äpplena lyser med sin frånvaro. Jag vet inte riktigt vad termometern står på idag, men det ser inte ut att vara så farligt kallt ute så vi ska nog ut och leka en sväng också. Två dagar inne är verkligen ingen höjdare, varken för mor eller dotter.
När Celia är hos sin farmor sen ska jag gå en sväng runt byn och dela ut flygblad, samt sätta upp nya rivlappar om det finns behov för det. Och ja, i stora drag så är det nog så min dag ser ut idag.

Nu ska jag ta och dricka upp min shake (jag var lite sen i starten idag trots allt) och sen hoppa in i duschen en snabbis. Ma höres!

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Ja det är härligt med ljusare tider. :) Allt blir lite lättare då.

Skönt att allt verkar vara över nu då, sjukdomen syftar jag på.



=)

2011-02-04 @ 09:26:31
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0