Det blir inte alltid som man tänkt sig

Igår var det en otroligt solig och härlig höstdag. Jag & Celia gick en promenad ner till Anders för att hämta vagnen (och tänka sig vad duktig Celia var, hon gick nästan hela vägen helt själv!) och efter det gick vi självklart till parken en stund för att leka. Var där 1,5 timme innan vi vandrade hemöver igen. In på bibblan en sväng när jag såg att dom hade öppet, så nu har vi lånekort och två stycken böcker som vi lånade. En Nalle Puh (såklart) och en med Molly.

När vi var inne på bibblan så blev jag väldigt illamående, så jag skyndade mig att få med mig Celia därifrån. Kom hem, påbörjade middagen eftersom jag tänkte att illamåendet kanske berodde på att det var ett tag sen vi ätit. Sätter oss för att äta, jag känner hur magen vänder sig och rusar på toa... "Hej, härliga magsjuka, kul att du kom på besök!" liksom.

Ägnade resten av kvällen åt att med jämna mellanrum kuta på toaletten och kräkas. Fy fan, säger jag bara. Finns det något äckligare?! Celia tyckte däremot att det var rätt skojigt. "Mamma, kräks du?" fnitter fnitter "Jag har också kräkts en gång hemma hos fammi!!!" gapskratt, fnitter, gapskratt.

Som tur var har jag en så stor och duktig tjej som kunde pyssla om  sig själv och katten under resten av kvällen. Dom lekte och hade sig. Celia tog och drog ut hela lådan med vinterkläder och provade allt hon kom över. Hon såg ut som en liten michelin-gumma när hon dragit på sig två stycken tjocktröjor samtidigt ;) Och strax före sju så gick hon självmant och borstade tänderna och satte på sig en blöja. Då var det minsann sovdags. Mammas duktiga tjej!

Nu, efter att ha petat i mig lite äpple och några kokta pärer så känner jag mig myyycket bättre. Är hur pigg som helst. Har till och med tagit och plockat upp grejer från golvet och dammsugit. Det enda som känns lite trist nu är att Celia inte kommer att kunna följa med sin farmor, farfar och gammelfarmor ner till Stockholm imorgon. Det är nämligen dop på Celia's lilla tremänning och hon har verkligen sett fram emot att få träffa sin andra, jämnåriga tremänning och busa med henne. Men, man vet ju aldrig vad hon har på sig för basilusker och det vore ju dumt om hon smittade ner hela sällskapet så att det inte blir nåt dop för nån av dom.

Men men. Vi får hitta på nåt annat i helgen, jag & Celia. Kanske en sväng på badhuset, eller en liten skogsutflykt/picnic om vädret tillåter. Vi får väl se vad man kan hitta på.

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0