I brist på annat att blogga om

så kan jag ju visa upp gårdagens klädbeställning från Ellos.

Eftersom min gamla vinterjacka verkligen hade tjänat ut nu när jag flyttpackade och hade minimalt med plats i min bil för att frakta grejerna hem till Sverige, ja då fick den åka i en sopsäck till sopstationen istället. Alltså innebär det att jag i år måste införskaffa mig en ny jacka för att inte frysa ihjäl under vår årliga istid. Här är resultatet:



Men den var kanske lite i dyraste laget, det där lilla Adidas-märket på bröstet kostar ju lite. Men, i min storlek så fanns det inte så många jackor att välja mellan. Som tur var hade jag 500:- rabatt att utnyttja, så då blev det "normalpris" på jackan. Nämnde jag f'resten att det är en (hoppas jag!) ljuvligt varm DUNJACKA?! Kanske att man slipper frysa häcken av sig, då. Min enda farhåg inför den här jackan är att den ska vara alldeles för röd i verkligheten, men jag hoppas att färgen på bilden överrensstämmer bra med verkligheten. Jag blir så blek i för starka färger...

Jag köpte även ett par skor till mig, som jag hoppas kommer att hålla mina fossingar varma i vinter. Tog en storlek större på dom så jag får i ett par tjocksockor också. Dock tog jag skorna i brunt, men jag fick nog tag i sista exemplaret av dom som det verkar, för det fanns inte längre någon bild på dom ;)




Jag shoppade också lite till Celia. Nu under våren och sommaren så har man ju mest köpt finare kläder, jeans och sånt, till henne. Och nu insåg jag att fasiken, hon har ju knappt några mjukisbyxor som hon kan ha! Och finns det nåt mer praktiskt att ha under galonbyxor och täckbyxor/overall, än just mjukisbyxor?! Nej, just det. Så det blev två par sådana till. Investerade också i en jacka åt henne, då hennes vinterjacka än så länge är alldeles för varm för att ha på sig, och för att jackan hon använder nu börjar vara lite i kallaste laget (enligt min smak i alla fall). Så det blev en sån "softshelljacka" med lite foder och i lagom storlek för att kunna ha en varmare tröja under vid behov. Perfekt! Och så blev det 9 par strumpor och ett gäng med trosor. Man kan aldrig få för mycket av det!





         

      

 

 

 

 

 


Såhär tycker vi
Postat av: martina

vilka bra grejer!! myskläder är verkligen det rätta för stora å små nu när mörkret kommer!! :)

2010-10-12 @ 12:59:55

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0