Nu är man som människa igen

Efter nästan 2 månader har jag äntligen skaffat internet. Jag måste säga att man känner sig mycket mer up to date när man kan kolla Facebook X antal gånger per dag!

Sommaren har hitills har mest bara bestått av jobb, sanningen är den att jag nätt och jämnt varit innanför dörren hemma. Ungefär så känns det så. Men ack så kul det ska bli när nästa lön kommer i augusti! :)

Vi har ju skaffat kattunge också, jag och Celia. Det är ett energiknippe utan dess like. Tänk att det får plats så mycket energi i en så liten kropp?! Fiser som en hel karl gör han också, och det ofta...

På lördag fyller Celia 3 år, och igår var jag in till Sollefteå och köpte presenter och lite grejer till tårta. På själva födelsedagen är hon hos Anders, och jag jobbar till 13.00. Ska dit en sväng efter jobbet och gratta henne lite, såklart, men vi ska fira med min familj på tisdag så då får hon presenter av mig.

Och som säkert de flesta vet vid det här laget så har min älskade farfar gått bort, sent i måndagskväll. Det var en enorm lättnad när min moster ringde från jobbet strax efter midnatt och berättade att det var över. Vilken lättnad! Nu är han hos farmor igen, och han håller självklart ett vakande öga över oss alla. Jag åkte dit både på natten och igår morse, och han såg så fridfull ut. Som om allt var bra nu, alla problem bortblåsta. När flaggan hissades för honom igår så sprack molnen upp och solen kikade fram, det kändes bra.

Annars har det inte hänt så mycket den här senaste tiden. Har som sagt mest bara jobbat. Det enda roliga vi har hittat på var när jag & Anders tog med oss Celia och åkte in till Frösö Zoo. Det var väldigt uppskattat av fröken fräken! Får hoppas att man tar sig för en till sån resa, kanske till Junsele Djurpark med morbror Olle?

Förövrigt sitter jag och funderar på en liten Smålands-resa i slutet av augusti, det skulle vara så himla kul att åka ner och se hur älskade Martina & Johan har det där nere i sitt fina hus! <3 Men vi får se hur det ser ut med jobb och pengar i augusti. Tänk, att jobbet ska måsta styra allting!

Såhär tycker vi
Postat av: martina

söta du kan komma när som helst om det nu är till hösten gör ju inget:)

2010-07-28 @ 18:42:15
Postat av: Olof

Kanske det kanske. :P

2010-07-29 @ 22:39:22
URL: http://dethararminblogg.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0