Men idag var det trögt!

Vad är det med mig? Jag kommer verkligen inte igång med pluggandet idag! Jag bara sitter här och tomglor på nätet, sneglar på franskboken emellanåt.. men tar jag upp den? Kollar jag igenom kapitlet? Nejdå. Blicken dras tillbaka mot dataskärmen istället.

Det börjar bli ganska enformigt att bara sitta hemma och plugga. Jag saknar att jobba! Jag VILL jobba. Men, det är bara att inse faktum, de enda gångerna jag kommer få jobba nu (fram till juli) är när jag är hemma i Bispgården. Mitt tillfälliga personnummer här i Norge går ut nu om ett par veckor, och sen har jag inte lov att jobba här nåt mer om jag inte blir norsk medborgare, vilket jag inte kan bli för då får jag inte fortsätta plugga eftersom jag måste vara svensk medborgare för att få plugga i Sverige. Ja, man blir ju lite less ibland :P

Det bär av hem till Bispgården igen nu om ca 1,5 - 2 veckor nånting. Efter Martins födelsedag. Blir där 1 vecka har jag räknat på, sen tillbaka till Florö. Första veckan i april ska vi åka upp till Bispgården och kidnappa Celia, för då ska vi iväg på påskfirande i Lillehammer! Kommer nog bli superkul! :) När påsken är slut så åker vi ner till Florö igen, och så ska Celia vara här hos oss ca 1,5 vecka innan det blir Bispgården igen. I can't wait! :) Saknar ju min lilla fisrumpa!!

Såhär tycker vi
Postat av: elin

Får du inte fortsätta plugga om du har dubbla medborgarskap heller? Jag har en syster som bott och jobbat i Norge i perioder. Nu bor hon med sin norske sambo i Oslo och hon har nyligen skaffat norskt personnummer för att de ska ha barn och det tydligen funkar bättre i sjukvården om hon också är norsk, hon har dock aldrig haft det när hon jobbat som jag fattat det (men har ändå alltid jobbat vitt). Jag antar att du kollat upp dina möjligheter, jag tänkte bara... Förstår att du vill jobba iaf, att bara sitta hemma blir ju rätt ensamt i längden, även om man har fullt upp med skolarbete.

2010-02-22 @ 13:13:19
URL: http://elintyras.blogg.se/
Postat av: elin

Jag är ganska säker på att man kan ha flera medborgarskap samtidigt så kolla upp det där igen du!

2010-02-22 @ 17:20:59
URL: http://elintyras.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhå :) Händigt värre. Ja absolut, hon är så fin! :)



Så matten är färdig nudå? Skönt isåfall. En kurs gjord

2010-02-22 @ 18:46:23
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: mamma

saknar dig :( men snart ses vi =)

kram

2010-02-25 @ 10:18:25

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0