Borta med vinden

Idag har jag ingen som helst lust att plugga. Det finns ingen motivation, ingen inspiration. Det är mycket mer trevligt och intressant att stirra ut genom fönstret. Utsikten består av en massa snö och några hundra meter bort är det ett litet berg med en massa granar. Några små hus och nån ladugård är det emellan mig och berget. Jag är i ingenmansland, skulle man kunna säga. Leirvik.

Fick "ÄNTLIGEN" svar från CSN imorse, och tror ni inte på faan att det saknades uppgifter? Och att jag tydligen har gett dom falska uppgifter, bara för att uppgifterna i den här ansökan inte stämmer överrens med de uppgifter jag lämnade för 1,5 år sen när jag sökte studiemedel sist. Så nu ska jag besvara alla frågor igen, jag ska sitta och förklara och försvara mig själv och varför jag inte fyllt i exakt likadant som jag gjorde sommaren 2008.
Men vafan, jag har ju fullfört en utbildning sedan dess! Är det så konstigt att jag då inte kryssar i "nej" på frågan om jag har slutfört gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning? Jag har ju gjort det nu! Det var ju DÄRFÖR jag sökte studiebidrag sist, för att slutföra gymnasieutbildningen jag inte slutförde pga. graviditeten. Jag blir så less. Det är ju lika bra att inse att jag kommer få leva på de futtiga kronorna jag har nu, fram tills.. ja, när? Kanske att jag får pengar i slutet på månaden -om jag har tur. Nej usch, jag blir så less.

Jag tror att det är mycket på grund av CSN som jag tappade all motivation till att plugga idag. Det känns ju jävligt dumt att sitta här 8-10 timmar om dagen och slita med att lära sig ett helt nytt språk på 5 veckor, samt läsa en hel matte kurs på 3 veckor utan att få något för det. Mer än en massa extra, onödig skit som ska göras för att CSN ska fatta nånting.

LESS LESS LESS LESS LESS LESS LESS LESS LESS LESS LESS


Såhär tycker vi
Postat av: Anna

CSN tycker det är konstigt att du har slutförgymnasiet men ändå ska läsa gymnasieämnen.

2010-02-02 @ 18:38:35

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0