Säger som Emilie: torka

Jag har verkligen kommit in i en blogg torka nu, men jag har verkligen ingenting att skriva om. Dagarna liksom bara kommer och går.

I onsdags åkte ju jag & Celia tillbaka till Bispgården, eftersom hon skulle hem till Anders igen. En hel dag i bil, Celia var super duktig och jag lyckades på något sätt faktiskt köra 100 mil helt själv med Celia. Jag hade trott att det skulle bli riktigt jobbigt eftersom jag inte skulle kunna stanna och power-nappa nåt, men det gick riktigt bra. Celia pratade och sjöng för fullt i princip hela tiden. Vid ett tillfälle, efter att jag sjungt barnsånger för full hals under en längre tid, så säger Celia; "mamma, du sjunger så vackert". Det svåra var bara att avgöra om hon var ironisk eller inte ;)

Och ja, i lördags åkte jag hem till Martina för att umgås med henne en sista gång innan hon flyttar till Småland. Vilket är i morgon -KÖR FÖRSIKTIGT JOHAN! Och skicka ett sms när ni kommit fram! :)

I söndags åkte jag tillbaka hit till Florö, och sedan dess har jag mest bara pluggat, pluggat och pluggat lite mer. Fick VG i slutbetyg i historian, vilket känns riktigt jävla bra. Ringde på ett jobb idag också, så nu har jag skickat en söknad dit. Var också in på olika matbutikers hemkedjor och registrerade mig som jobbsökande, men tyvärr fanns det inga lediga jobb på butikerna här i Florö just nu.  Har gjort klart både dagens och morgondagens engelska -skönt! Ikväll ska jag läsa en massa i romanen jag har valt, "The handmaids tale" av Margaret Atwood. Den är lite småseg, men ändå är det knappt så jag kan lägga ifrån mig den. På nåt konstigt sätt, trots att det inte är nån handling i boken utan bara en massa tankar typ, så fängslar den mig. Lite konstigt det där...

Ja, det var väl allt för idag det. Om en kvar börjar Masterchef, vilket är typ samma som Hell's kitchen, fast här i Norge. Det har jag tänkt se på ikväll, får se om det är lika underhållande som Hell's kitchen, men det har jag svårt att tro! Gordon Ramsay är ju liksom lite utav min idol :P

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Haha ja, de finns väl ingen riktigt som är som Ramsay ;)



Du är så himla duktig som pluggar och står i, och som verkligen sliter med det. Så roligt när du får bra betyg, för de förtjänar du verkligen!

2010-04-21 @ 08:37:44
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0