Har tappat stinget

Mina uppdateringar känns verkligen inte komma ofta nu för tiden, långt ifrån varje dag som det var förut. Men å andra sidan har jag inte så mycket att rapportera till er där hemma heller. Livet har sin gilla gång helt enkelt, och livet för tillfället består mest bara om skola, vilket jag är säker på att ni är less på att läsa om. Har jag rätt?


Idag är det supertrist väder, spöregn. Jag har gjort dagens engelska, tömt diskmaskinen och ringt på jobb som jag hittade på nav.no igår. Båda Rema 1000 butikerna (matbutik) här i Florö behövde mer folk. Fick tag i den ena personen för några timmar sen, men på den butiken hade dom redan hunnit ansätta de nya medarbetarna som behövdes. Har försökt fått tag på den som är ansvarig för den andra butiken i flera timmar nu, men möts bara av telefonsvarare hela tiden. Trist!
Det är också synd att jag inte lärt mig att norskar arbetar på lördagar också (vi får ju till och med post på lördagar!!), för den där Rema 1000-annonsen hade kommit ut i lördags och itne tänkte jag på att kolla nav då heller. Det var ju liksom helg... så det var synd, för hade jag ringt direkt i lördags hade jag kanske haft jobb nu, eftersom dom behövde mer folk snarast. Och ja, ena butiken hade ju redan ansatt de personer som behövdes, känns som att det är stor risk att även den andra butiken gjort det. Men jag tänker inte ge upp förrän jag pratat med personen i fråga!

Nej usch, jag blir så deprimerad av det här skitvädret. Som det verkar så har ni ju fått riktig vår hemma i Bispgården & Hammarstrand nu, vilket gör mig riktigt avundsjuk! Här har vi iofs ingen snö kvar, och gräset är grönt och det är vårblommor överallt. MEN, vi har ingen sol, så det känns som en riktig pissruskhöst istället. Jag har hellre kvar lite snöhögar här och där och gult, visset gräs om jag på det får en värmande vårsol istället för bara regn, regn, regn.

Och det var allt för mig, nu tänkte jag börja med morgondagens engelska också, i brist på bättre sysselsättning.

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0