Innan jag glömmer!

Haha, kom precis på vilken sjuk dröm jag drömde inatt!

På jobbet så har vi en vakttelefon, det som vi på Nipängen kallar larmtelefon, där dom ringer från larmcentralen om någon larmar. Den ringde i alla fall i ett igår kändes det som, helt och totalt kaos.

I alla fall, inatt har jag drömt om den där jäkla telefonen. Jag drömde att jag följde med mamma till Sundsvall och shoppade (när jag var mitt i ett arbetspass!), och vi går runt där lyckliga och glada på vad som verkade vara IKEA eller kanske ÖB/Rusta. Så ringer telefonen, och jag svarar "Docen Heimsykepleie, det här är Linda"

"Hai,det var fra larmcentralen ditta. Vi har fått veta att Cornelis Vreezwijk ((stavning?)) ikkje har fåt middagen sin idag"


"Cornelis? Vi har ingen Cornelis på vår avdelning så vitt jag vet.. men jag är ju ny så..."


"Det var rart! La meg sjekke..."


det går några minuter....


"Nei, du har heilt rett! Det finnes ikkje nåkken Cornelis Vreeswijk hos er, sia hi döde för fem år sia! Greit. Ha de!"


Och gud så lättade jag blev när jag fick veta att han var död för fem år sedan, för då kunde jag fortsätta shoppingrundan med mamma, och slapp åka tillbaka på jobbet! :P

Jag säger då det.. vad man drömmer konstigt ibland! Och hur Cornelis Vreeswijk kom in det hela...? Haha.

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

hahaha :) ja se drömmar ;) Vart får man alltifrån :D haha

2009-10-20 @ 14:26:23
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0