Another beautiful day

Då har snart halva den här veckan gått, det är otroligt vad tiden springer förbi när Celia är hos mig!

Idag verkar det vara lite hopp om soligt väder, så man kan ju alltid hoppas. Vi ska ut en sväng och leka lite snart har jag tänkt, och innan Celia ska sova ska vi även hinna upp på byn en sväng och lämna av 2 Herbalife-paket. Och sen har jag storslagna planer kan jag säga er, för när Celia sover ska jag nämligen krypa ner i soffan och läsa Isfolket, är inne på femte boken nu... bara 42 stycken kvar sen då ;)

Vi ska även ta en svängom med dammsugarn, jag & Celia. Hundarna släpper så in i bomben mycket hår, jag fattar inte att dom har nån päls kvar!? Diskmaskinen tänkte jag överlåta till min käre bror, så tar jag hand om maten sen. Bra arbetsfördelning tycker jag, speciellt när han kryddar maten waaay to much, när han står vid spisen. Jag tror det var i fredags som jag och mamma knappt klarade av att äta maten.. it was hot! Vi satt bokstavligt talat och flämtade vid köksbordet, medans Olof hällde på ännu mer sweet chili-sås på sin mat. Hugaligen!

Ska även boka tågbiljetter idag, bara jag får klartecken från Martin. Så på måndag morgon går tåget till Trondheim, och därifrån vidare till Röros. Väl i Röros ska jag hämta ut bilen och börja köra neröver, som det verkar kommer Martin och möter mig på Otta, så jag behöver bara köra ca halva vägen själv. Känns skönt. Då slipper jag även köra efter den väldigt smala, otäcka vägen vid Stryn. Den tycker jag inte om... uscha. Smalare och slingrigare väg får man leta efter, och den lär ju vara lagomt hal nu också med tanke på att det är en sjö på ena sidan och berg/fjäll alldeles vid den andra vägkanten, där det rinner ner vatten längs bergsidan mest hela tiden... nej, den vägen tycker jag inte om. Och inte kan man möta nån bil där heller, så det är bara att grisnita och backa om det kommer nån. Tacka vet jag motorvägar! Dom är i alla fall breda.

Nej, nu är det nog babblat. Det börjar låta lite misstänkt från Celia, så jag ska gå och kika vad hon sysslar med. Sen blir det lite mer kläder och utgång för vår del!

Såhär tycker vi
Postat av: Olof

Mää :P Jag tyckte att kycklingen woken var ganska lagomt kryddad. :P

2009-10-07 @ 11:42:53
URL: http://dethararminblogg.blogg.se/
Postat av: Sandra

=) låter som mysa dagsplaner.. =) ni har kryat på er nu antar jag?! :)

2009-10-07 @ 15:47:33
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0