Det här börjar bli patetiskt

Seriöst, jag hann knappt uppdatera bloggen igår kväll innan "Anonym" lämnat 3 kommentarer? Det börjar bli riktigt skrattretande det här, på gränsen till patetiskt till och med. Anonym har nu dessutom börjat gått tillbaka flera veckor i tiden och läser igenom vad andra kommenterat, för att sen kommentera tillbaka på det. Jag förstår inte, är mitt liv verkligen intressant? Jag som alltid tyckt att jag haft ett helt vanligt, trist svensson-liv. Men kul att någon finner det så pass intressant att man går in och lusläser bloggen hela tiden, och till på köpet lämnar små gulliga kommentarer ;)



Återigen, Anonym. Jag har ingen semesterersättning, i alla fall står den inte med på min lönespec som jag får hemskickad när det börjar bli dags för löneutbetalning. Jag har till och med tagit kort på min lönespec, så får du och resten av världen se det med egna ögon. Sen blir du kanske tyst? Jag har ingen som helst anledning att ljuga om min lön, och vilka ersättningar jag får. Lika lite som jag har anledning att ljuga om vad jag arbetar som. Precis som någon sa, så flashight är inte undersköterske-yrket att det är något man går runt och skryter om.



Om det är otydligt och svårt att se texten (min kamera är inte den bästa) så står det:

102 Timelönn
112 Lördag/söndagstill.
113 Kvelds og nattillegg
216 Klesgodtgj. variabel
799 BRUTTO
800 Pensjonstekk arb.takar Klp
898 Skattetrekk tab 7300
998 Öreavrunding
999 NETTO UTBETALT

Var ser du någon semesterersättning, Anonym? Nej, just det, det var ju det jag sa.


Och nu lägger jag ner allt det här. Det du håller på med, Anonym, börjar bli så barnsligt att det går över alla gränser. Och du ska föreställa en vuxen människa? Du har uppenbarligen ett väldigt tråkigt och innehållslöst liv, eftersom du verkar spendera i princip all din vakna tid på min blogg.
Att du nu dessutom börjat gått tillbaka flera veckor i tiden och drar upp samma sak igen -att undersköterskor inte finns i Norge osv- det är bara ännu ett bevis på hur omogen och barnslig du är. Du har fått fakta mitt under näsan, men ändå klarar du inte av att erkänna att du har fel.

Och när du såg Martins kommentar, så känner du (såklart) också någon som pluggar till läkare i Polen. Och självklart har du läst vissa delar av din utbildning i Polen, det fattas ju bara annat eftersom någon nämnde att man kunde göra det. Det är så patetiskt alltihop. Jag slår vad om att ifall jag skrev att jag fått svininfluensan skulle du genast replikera med "det finns inget som heter svininfluensa, du har bara hittat på det!"

Så, nu räcker det. Du har inget att hämta här Anonym, mer än att du gör narr av dig själv inför halva Bispgården med omnejd. Tack för mig, vi hörs inte igen.

Såhär tycker vi
Postat av: Paulin

Jaa, jag tror det är bra om du bara helt enkelt tar bort Anonyms kommentarer och ignorerar dem helt. Det kommer bli så frustrerande för den personen att den inte orkar hålla på nåt längre, till slut. Det är så jävla synd att din energi ska gå åt för att nån annan är så omogen. Stå på dig, du gör det jättebra!

2009-11-20 @ 12:25:08
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: Eva

Om jag hade varit du skulle jag inte ens ha orkat svara på allt strunt. Det måste vara en besserwisser utan dess like...

kramar om

2009-11-20 @ 12:33:34
Postat av: Maria

JISSES.. Heja Linda =) Hoppas det lugnar sig nu, fast lite underhållande har det ju varit förstås. Vilka människor det finns.. Kram

2009-11-20 @ 12:33:47
Postat av: Olof

Men herregud. Det känns ju verkligen normalt av den namnlösa att dra upp semestertillägg och undersköterske tjafset igen.

Den personen borde seriöst fundera på att sluta sitta framför datorn, dricka Jolt cola och leta efter saker att anmärka på din blogg.

Om man ska tro på allt den anonyma säger måste han/hon/den vara en jävligt perfekt människa.

Fast lite underhållande är det. :P

2009-11-20 @ 13:02:15
URL: http://dethararminblogg.blogg.se/
Postat av: mamma

Bra Linda=)

den personen verka inte riktigt riktig...så barnsligt så det förslår ju=)

Ge Celia en bamsa-kram från momma & tala om att jag älskar henne=)

Saknar dig & Celia...& Martin med för den delen=)

Kram till er alla 3, från Bispgården....där de snart blir typ - 35 grader ;-)

2009-11-20 @ 19:56:48
Postat av: Olof

Haha XD <--- Skratt åt den anonymen kommentar du skickade på mejl till mej. :P

Det är ingen nyhet att svininfluensan kallas för "den nya influensan". Det har den kallats hela tiden, det vet till och med jag. På alla lappar med råd för att inte föra smittan vidare är ju huvudrubriken, just det, DEN NYA INFLUENSAN. :)

2009-11-20 @ 23:10:03
URL: http://dethararminblogg.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0