"å dom jööör såå, å dä säjer PANG!"

Idag är Allbygg Florö AS här och har påbörjat "renoveringen" av vår lilla gård. Mestadelen av gården ska bli till en parkering, så vi och grannen ovanför har någonstans att ställa bilarna, istället för ute på gatan som är nog smal som den är utan parkerade bilar.

Celia är väldigt fascinerad av grävmaskinen som är utanför fönstret i stua,  det är nog det mest intressanta hon har sett i hela sitt liv tror jag! :) Angående rubriken så är det Celia's lilla fras som upprepats säkert 50 ggr den senaste timmen, samman med en knytnäve som viftar i luften när hon säger pang. Sötrumpan min! :)

Jag vågade mig precis på att kika ut genom fönstret... vi har nu en jordhög till gård, och jag kan inte för mitt liv förstå hur dom ska få någon ordning där ute igen? Men, den som lever får se, sägs det ju. Tur för mig då att jag tänkt leva många år till :)

Just nu har Celia precis ätit en banan, och nu har hon även gett sig på ett äpple. Det är inget fel på aptiten där, inte! Sen tänkte jag att vi skulle gå ut en sväng, blir dock inget lekande för jag tycker inte stora, tunga grävmaskiner är de bästa leksakerna. Nej, vi ska gå på affärn en sväng. Kanske ska gå ner till havskanten vid AMFI så hon får kika på lite båtar, det skulle hon nog uppskatta :) Har inte lyckats hitta någon lekpark här, och det är väldigt trist. Celia som älskar att gunga!

Och vårat sopskåp luktar satan, och jag hittar inte vad det är som luktar! Lukten har spridit sig i hela köket nu, känns inte alls nåt fräscht.. Yuck. Får leta vidare där inne sen idag, för blir lukten värre lär man ju börja få kräkreflexer där inne.

Hopp hopp, nu ska jag gå och plocka ihop lite mer tvätt tror jag. Helt otroligt att den där korgen alltid är överfull, trots att jag tvättar stup i kvarten...

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0