Fullt upp i veckan här

Nu har jag jobbat 3 dagar av 3 den här veckan, och det känns så otroligt skönt att komma ut och göra lite nytta! Jag trivs jättebra inne på blå grupp, och nu börjar äntligen rutinerna sätta sig och jag kan namnen på alla tanter & farbröder där. Det ni! :P haha. Har även fått delegering över hela huset nu, plus att jag får ta blodsocker, så det känns kanonbra!
Imorgon blir det jobb inne på brunis 13-20:00, och på fredag ska jag vara på blå 7:30-12:30. Blir ett lagomt avslut på veckan det. Fast, jag hoppas fortfarande på ett arbetspass endera lördag eller söndag, så det gäller att ha mobilen i handen hela tiden!

Och jag måste bara få beklaga mig lite mer över detta jäkla sms-system! JAG BLIR GALEN! För nu är det ju så att jag är ensamstående mamma och har Celia hos mig varannan vecka. När smsen skickas ut har man i princip några sekunder på sig att svara med ett "ja", annars hinner nån annan skicka svar före och får då alltså även det arbetspasset. Med andra ord är det rätt kört för mig när jag har Celia, om jag inte hinner meddela dagis innan att Celia kommer -och hur ska jag hinna göra det + skicka ett sms inom loppet av 10 sekunder? Om ni förstår min tankegång, vart lite virrigt det där känns det som...
Men jag menar bara... jag som verkligen, verkligen behöver pengar blir nästintill "blåst" på jobb de veckor jag har Celia, just för att jag inte hinner kolla upp så att Celia med säkerhet kan komma på dagis. Och det i sin tur leder ju istället till att jag aldrig kommer kunna vara riktigt ledig, eftersom jag måste ta på mig precis allt jobb som blir de veckorna som jag inte har Celia här, annars går inte ekonomin runt. Förut när man blev uppringd hade man ju i alla fall en chans att få jobba, för då kunde man ju säga "jag ska bara kolla upp med dagis/barnvakt så ringer jag upp om 5 minuter. okej?".

Den här veckan har jag haft tur. Hur blir det nästa vecka? Jag har just nu 7 timmars arbete, och det känns ju... bra? Nej, inte direkt. På måndag morgon vid 6:30 lär väl sms-terrorn börja igen. Jag ska faktiskt ringa och prata med dagispersonalen imorgon, och sätta upp dagis varje dag från 6:45-16:45 sen får dom helt enkelt se till veckan när hon kommer och inte. Det är ju bättre att vara garderad så då tycker jag, och sen ta bort dagistiderna de dagar då det inte behövs.

Jaa ni. Det är inte lätt alla gånger! Mycket att tänka på och komma ihåg. Men nu ska jag koppla av tankeverksamheten och bänka mig framför Grey's Anatomy som börjar om några minuter. Och imorrn, då ska jag ha sovmorgon! Det blir min första sovmorgon den här veckan, men jag gissar på att det kommer att sluta som i måndags... SMS-TERROR!

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0