Hembygdsgården nästa!

Alldeles strax ska jag väcka min lilla fisrumpa och styra kosan ner mot Hembygsgården och det årliga midsommar-galejet som är där med dans runt midsommarstången, lotterier och kams. Dock blir det nog korv med bröd för min och Celias del. Har dom fiskdamm där, eller är det bara uppe på hammarn dom har det? Vi får la se.

Ikväll blir det grillat hos mamma, och kladdkaka till efterrätt. Bara jag nu kommer ihåg att ta med äggen och smöret som hamnade här igår efter vår handling.
Jag har blivit nerbjuden till en kompis på fest också, och sen vidare till Gerålund.. men jag tror jag skippar det. Jag har en känsla av hur kvällen kommer sluta, och just den biten har jag ingen lust med. Plus, jag har inget att dricka, och jag har inga pengar att köpa nåt för heller. Och det är ju lite trist att vara nykter när alla andra är askalas. Så nej, det blir nog inget Hallvägen för mig.

Aja. Nu ska jag packa ner lite blöjor, extra kläder, stövlar och andra nödvändigheter innan det är dags att väcka Celia. Hoppas alla får en bra midsommar! ...och att vi slipper regn!


Såhär tycker vi
Postat av: Olof

Mää :P Hur kan du byta bort nåt så gott som kams mot korv med bröd? :P

2009-06-19 @ 14:53:25
URL: http://dethararminblogg.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0