Det är en blåsig sommar vi fått

Det känns verkligen inte som att det är midsommar imorgon, det är så trist väder och inga sommar-känslor överhuvudtaget. Man kan ju hoppas på att det inte blåser imorgon i alla fall, för det skulle vara kul om man kunde vara nere på hembygdsgården med Celia och dansa runt stången och allt det där. Men eftersom både hon och jag är småförkylda så känns det inte som nån höjdare om det är halvorkan och isiga vindar.

Och  jäklar vilken huvudvärk jag haft idag, det är helt otroligt. Jag har som haft ont i övre delen av bröstkorgen, strax under nyckelbenen ungefär, varje gång jag andats in. Smärtan har vandrat upp i halsen (eller från halsen och ner mot bröstkorgen?), upp över nacken och sen en tryckande, tung, konstig känsla i hela huvudet. Av och till så har jag nästan trott att jag skulle gå och kola vippa. Men nejdå, jag lever. Och just nu är jag hög på Ipren i hopp om att den ska verka hela natten.

Jag hoppas det gick bra för dom på jobbet idag, jag hade så dåligt samvete imorse när jag ringde och sjukskrev mig. Det är det värsta jag vet, att ringa och säga att man ska vara hemma med vård av barn är en sak, men att sjukanmäla sig själv? Det är mycket värre. Jag får sån ångest över det, för jag vet hur stressigt det kan bli om man är för lite folk på morgonen. Så morgonen och förmiddagen spenderade jag med tankar som "fan också, hade jag inte kunnat härda ut 5 timmar?!", "jag hade ju i alla fall kunnat gått dit och tagit upp tanterna ur sängarna och hjälpt dom till matsalen.. 1,5 timme hade jag ju klarat!!" osv osv.
Men jag slår vad om att brudarna på jobbet klarade det alldeles utmärkt utan mig, min hemska huvudvärk och mina febersvallningar. Right?

Nu ska jag gå och lägga mig hade jag tänkt. Jag håller på att läsa en bok som heter "Svälj den fulaste grodan först", som hjälper en att strukturera upp livet och alla måsten, så att man verkligen tar tag i saken och sväljer den fulaste grodan först. Den är riktigt bra, och jag tror den kan hjälpa mig mycket när det kommer till Herbalife-verksamheten. Vi kan ju i alla fall hoppas på det :) Så länge jag har viljan så kommer jag ju att lyckas utan bokens hjälp också, men den ger riktigt bra tips som jag ska ta till mig.

Nej, nu är det slutskrivet för idag. Godnatt allihop, och håll tummarna för sol och sommar imorgon!

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0