Snabb uppdatering om dagen

Dagen idag har varit helt okej, massa bus och hålligång som vanligt. Vi var även iväg och pantade alla tomflaskor som jag samlat på mig under det här året (vilket inte var så himla många, ändå, det var runt 70-80 kr bara). Celia tyckte det var jättekul att panta!
Sen gick vi hem igen, packade lite kartonger och byggde pussel (Martina -det där pusslet gör mig galen snart!! :P Det är det enda hon har lekt med sen hon kom hit xD ), sen somnade fröken fräken i soffan -vilket jag förevigade i det förra inlägget. Sov två timmar, vaknade och var full i bus igen.
Vi tog en sväng ner i förrådet och drag upp en massa rat som jag gått igenom, fick nästan en full sopsäck bara av gamla kläder jag sparat -som inte ens duger till att sälja på Tradera. VARFÖR har jag sparat trasiga jeans, fläckiga tröjor osv..? I don't get it. Fick i alla fall ihop några högar med kläder efter Celia i storlek 50/56 och 62/68 som jag ska lägga upp på Tradera. Och gud vad kul det är att gå igenom de där pyttesmå kläderna och tänka tillbaka på tiden som var -för 2 (!) år sen! Kläderna hon hade på sig när vi åkte hem från BB... så små! <3 Första julklänningen, dopklänningen.. det fanns så många minnen där bland hennes kläder :)

Sen packade vi bilen full med lite blandade grejor, jul- och adventssaker, Celias kläder som jag ska spara, pulka och filmer + skivor som jag inte ska ha med till Norge, och så for vi ner till mamma med det. Fick middag också -jättegod fiskgratäng! Tack så mycket :)

Och nu har jag räknat ut att det inte är så mycket mer att packa. Det är några böcker kvar i bokhyllan, och vin-, drink- och snapsglas i vitrindelen. Celias leksaker, porslin och köksgrejor. Sen är det inget mer. Allt är packat! Bara möblerna som ska iväg åt diverse håll. Måste låna släpvagn (+ nån som kan köra släpvagn!!) och fara iväg med grovsopor till Hammarn. Ska slänga hyllan som varit i Celias rum, den fula byrån/skänken/bordet (?) i mitt rum, elektronik, sopsäckar... ja ni anar inte vad mycket skit jag hittat igen när jag gått igenom lägenheten!!!

Nu har Celia nyss lagt sig i alla fall. Hon och morbror bakade förövrigt muffins efter maten också, jättegoda blev dom. Om jag hade vetat hur jag för över bilder från mobilen till datorn så hade jag gjort det.... dom var så duktiga så :)

Har tänkt se "Åter till Cold Mountain" nu, får väl se hur länge jag håller mig vaken. Det är nåt sorts syndrom jag har, att jag somnar så fort en film startar -speciellt när det är nån film jag verkligen vill se! Jag vet två personer som stör sig / har stört sig på detta; Martin & Anders! hahaha. Men det är inte mitt fel ju, film = sömntablett för min del :P

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Ja.. de är ju inte meningen att en 14 åring ska kunna allt. Ja menar man har oftast annat i huvve då, än att tänka "tänk om jag inte kan jobba, eller göra mkt annat med för den delen om 7 år.. "



Men de e ju som sagt sjukt hur vården funkar nu. Man måste verkligen kämpa för att få hjälp.

Har haft samma helvete jag med min rygg.



En läkare var förbannat otrevlig, sa att jag hade mig själv att skylla. Det var mitt eget fel. Eftersom jag gick som ja gick..



Eh.. jaha, hur går jag då?!



Och så demonstrerade han.. Om ja säger såhär, har du sett ringaren i notre dame?! Så gick han..



Fy fan va arg och ledsen ja blev.. Så fruktansvärt otrevlig..



Bara för att sen äntligen få hjälp inne i stan på ortopeden. Så stå på dig. Be att få en remiss in dit och att det är brådskande pga flytt!



Hoppas de löser sig!

2009-08-15 @ 20:26:52
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Håller med dig..



Ja de är jobbigt när pengar måste styra allt :( Men de e ju bra att du har en back-up plan.. Om du inte hinner får tid osv innan du flyttar, se till att få med dig journaler, info, ja allt så du kan söka hjälp där i norge..



=)

2009-08-16 @ 10:39:19
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: jasmine

kikar in..:)

2009-08-16 @ 18:52:47
URL: http://peeweejasmine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du får ju ha den kvar så länge du vill och behöver...säg till när det passar dej så kommer vi och hämtar =)

2009-08-16 @ 20:05:22

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0