Fräscha upp minnet

Nu har jag tagit tag i mig själv och börjat fräscha upp minnet när det gäller allt jag fått lära mig under usk-utbildningen. Det är så mycket små bitar som fallit bort, mestadels om sjukdomar, eftersom man aldrig har haft användning för det. Idag när jag kom hem med ryggvärk la jag mig i soffan och läste igenom kapitlet om matspjälkningsorganen och sjukdomar i matspjälkningsorganen. Jag kände igen mycket av det jag läste, kom ihåg alla olika delar och organ som ingick i matspälknings-maskineriet, men det var såna småsaker som t.ex. vad som orsakar magsår (stress och oro vet man ju... men de somatiska orsakerna hade jag glömt) som fallit ur mitt minne.

Nästa kapitel handlar om andningsorganen och tillhörande sjukdomar. Lite små kul ändå att gå igenom sånt jag läste hösten 2004 - våren 2005, och se att jag faktiskt lärt mig lite! Man tror ju att allt fallit bort eftersom man aldrig fått användning för det på jobbet.

Ryggen då? Jovars, nu är den rätt okej. Fick middag hemma hos mamma idag, så jag slapp stå vid spisen och laga mat -tack! Har däremot ont i högra axeln nu ? Tänk att det alltid ska vara nåt. Imorgon har jag en ledig dag i alla fall, så jag hoppas att ryggvärken ska gå över helt och hållet nu tills på fredag när jag ska jobba -annars blir jag LESS! Nog för att jag inte är helt överförtjust i att spendera all min tid på Nipängen, men det är ack så mycket roligare än att gå hemma hela dagarna.

Jag hoppas på att få tillbaka mina betyg från Notarius Publicus imorgon, då ska jag skicka iväg dom + CV och personligt brev till Evy på Furuhaugane. Bara jag vet säkert nu vilket datum jag flyttar så ska jag kontakta henne så bokar vi in en tid för intervju! Hon verkar fortfarande väldigt positiv :)

Och på tal om flytten. Det är inte länge kvar nu! Det känns väldigt overkligt, men jag tror det blir bra. Faktiskt. En stor sten föll från mina axlar när jag först pratade med Anders igår (gjorde upp "schema" för hur vi ska lösa det med Celia) och sen fick prata riktigt med Martin. Allt känns bra, riktigt jäkla bra.
Funderar på om jag kanske ska rensa ur lite garderober nu, Celias har jag rensat ur och fixat så alla gamla kläder är sorterade i storlek och ska säljas på Tradera. Vissa "speciella" plagg har jag sparat, som klänningen hon hade första julen, när hon fyllde 1 år osv. Dom lite finare kläderna helt enkelt. Dom allra minsta kläderna har jag undanstoppade redan, det är ju kul att se hur liten hon varit en gång :)

Sen blir nog nästa projekt att rensa ur köksskåpen, slänga massa rat, packa ner böcker, filmer, cd-skivor... ja sånt där man egentligen inte behöver ha framme. Och så måste jag checka av riktigt med Martin vad det är som han inte har hemma; ugnsformar, bakformar, katruller, vaser, skålar, vinglas osv. Mycket att tänka på!

Jag har konstaterat att sommaren nog är över nu. På morgonen är det dimma och lite sådär rått ute, precis som det brukar vara i slutet på augusti / början på september. Trist. Det känns som att det inte varit sommar överhuvudtaget. Jag har varit och badat med Celia en enda gång i sommar (!)... annat var det när jag var barn! Då tyckte jag det var sol och fint väder hela sommaren, och man bodde ju praktiskt taget i Mjösjön! Levde på Ballerina-kex, saft och kalla hotdogs... det var tider det :)

Nej ni. Jag tror banne mig jag ska göra ett litet ryck med garderoben. Har planer på att försöka sälja lite av mina kläder på Tradera också, jag har så mycket kläder jag aldrig använder och det är ju synd att slänga dom...


Så, Winnerbäck på lagom volym (tur man har halvt döva grannar :P) och garderobsrensning så här vid midnatt... det är helt normalt, eller hur?

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Haha =) du kan få "receptet" sen. kanske i helgen när jag har en stund över :)

2009-08-06 @ 08:37:30
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Snacka om kvällseffektiv :) eller ska man säga natteffektiv :) Så är garderoben urrensad nudå?

2009-08-06 @ 08:53:04
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0