Då var man norska då!

Nu befinner jag mig i Florö, Norge. Resan hit gick bra, väldigt mycket regn de sista 30 milen dock. Vi började åka i lördags kväll vid 19:30-tiden, och körde ca 40 mil till Röros där vi tog in på hotell. Mysigt hotell, god hotellfrukost och trevligt sällskap ;) Vi tog lite sovmorgon, klev upp vid 9:30 ca. Utvilade, pigga och glada. Vid 11-tiden började vi köra de sista 60 milen, och som sagt så gick resan bra. Min rygg klagade lite, den är ju som bekant inte den bästa, men jag överlevde. 19:30 parkerade jag bilen på Gaddevåggata, som numera är mitt hem.

Och tror ni jag tappade hakan eller? Jag var beredd på att komma hem till ett rent och skärt bombnedslag (alla vet väl hur dåliga karlar är på att städa..? :P), men när vi klev in så var det första jag såg en bäddad säng?! Whatafuck, liksom. Går in i vardagsrummet, rent, fint och till och med en blomma på bordet?! Sen börjar Martin att skratta, och då förstår jag.. hans kära mor har varit här och städat ;) hahaha. Men tro mig, det var underbart att komma hem till ett städat hem, så jag bara behöver bry mig om att packa upp. Tusen tack, Ragna!! :)

Vi tog en lite cruising runt i Florö också, så Martin har visat mig vart det norska skatteverket ligger, var jag kan handla mat och vart hans föräldrar jobbar. Vi var även in och hälsade på dom en sväng, kul att se dom! Var ju ett tag sen sist nu. Fick ett jättebra välkomnande, så allting känns superbra :)

Vid 23:30 stupade vi i säng, och vid 06:00 imorse åkte Martin iväg till Leirvik för att jobba. Får väl se när man får se han igen, om det blir till helgen, ännu nästa helg eller jaa... när det nu än blir. Lite trist att han var tvungen att åka på en gång, men å andra sidan har jag gott om tid att fixa iordning lägenheten, bekanta mig med Florö och träffa dom på Furuhaugane -och förhoppningsvis få jobb!

Jag ska kolla upp lite med norska kontantkort till mobilen också, för det blir alldeles för dyrt att använda halebop här nu.. kostar mig endera 4,50 eller 5,50:- per minut (kommer inte ihåg vilket :P) när någon ringer till mig eller när jag ringer till någon. Det har man ju inte direkt råd med.

Nej ni, nu ska jag äta lite sen frukost. Jag sov som en stock fram till 10:20 -det var länge sen sist!!! Jag som alltid brukar vara uppe senast 8:00, tant som jag blivit på senare dar.

Hoppas ni har det bra där hemma, och till er på jobbet; hoppas wienerbröden var goda! Synd att jag inte kunde vara där och ta en sista fika med er!

Såhär tycker vi
Postat av: M.

Japp vi ska flytta, till Ramsele :)

2009-08-31 @ 11:28:45
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: M.

Ja vi ska ta över svärföräldrarnas hus :) De vart för stort för dom så då ska vi flytta dit.

De är större än vårat nuvarande iaf:)

+ att de är staket runt gården ;) å inte lika mkt grannar :P

2009-08-31 @ 11:56:13
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hoppas du har det bra där i Norge! =)

Det måste kännas så underbart!

2009-08-31 @ 12:10:53
Postat av: Eva

Skönt att höra att du kommit fram helskinnad över fjällvärlden. Hoppas du får vara ledig lite nu efter allt jobb i sommar.

Lyckatillkramar =)

2009-08-31 @ 12:38:43
Postat av: Sandra

Grattis!! :) gud va roligt.. :) skönt och höra att resan gick bra.. :) hur känns de nudå?

Kramen

2009-08-31 @ 13:37:28
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad kul =) Nu bor ni där tillsammans! :) o du har inte bara bytt stad.. Du har bytt land :) Inte dåligt minsann.. :)

Hoppas de hör av sig ifrån arbetsplatsen då. :)



Ja de förstår jag, de kommer ju bli det stora eldprovet. Har ni planerat in när ni ska ses nästa gång? Kan ju göra de lite lättare iaf om du har dagar att räkna ner när saknaden kommer krypandes :)



2009-08-31 @ 13:58:38
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: M.

Jadu. 1 oktober ska vårat hus vara tomt iaf:P



Ha du de bra i Norge då?

2009-08-31 @ 15:03:38
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: M.

Näe de är vårat:) Fick de sålt för dagen här bara. Nåt äldre par :)



Hehe ja men precis, hoppas du kommer trivas iallafall!

2009-08-31 @ 16:15:39
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ah okej. Ja tiden lär ju gå fort. :) Hur stor är lägenheten ni har nu då? har celia möjlighet till eget krypin eller? :)

Ja du har ju fullt upp nu att få iordning allt..



Båt?!! :D

2009-08-31 @ 17:10:12
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: cicki

hoppas allt går bra för dig,med jobb och kärlek annars är du välkommen tillbaka till oss på nipängen!

2009-08-31 @ 20:02:48
Postat av: Viktoria

lycka till i Norge nu, hoppas att du kommer trivas! :)

2009-08-31 @ 20:03:40
URL: http://vickannilsson.blogg.se/
Postat av: mamma

Håller alla tummar jag har & önskar er bägge lycka till=) Ni är värda all lycka tillsammans=)

ses när ni kommer hem igen=)

KRAM

2009-09-01 @ 07:38:33
Postat av: Marie

Vad skönt att du kommit till rätta någorlunda.. Hur fördriver du dagarna än så länge då? Får vi se nån bild på det nya hemmet sen när ni kommit iordning? Kramar'!

2009-09-01 @ 09:12:30
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0