Alltså, jag är less nu. Riktigt less.

Det var ju inte länge sen jag var hemma från jobbet pga. ryggvärk, och då tog jag ju till och med tag i saken och ringde upp på Björkhammar för att boka in en läkartid (eftersom den där jäkla sjukgymnasten -ursäkta uttrycket- inte kunnat få fingrarna ur arslet och ringa upp mig med en tid). Ringde upp, pratade med en sköterska som tyckte att det vore bättre om jag fixade en tid hos sjukgymnasten. Jag sa som det var, att jag ringt i början på sommaren och pratat med henne, och att hon lovat att jag skulle få en tid så fort som möjligt. Inom 14 dagar skulle jag i alla fall ha fått ett datum. Den här sköterskan kollade på datorn och ser mycket riktigt att enligt SG's anteckningar så har jag ringt den 11e juni ang. mina ryggbesvär, och att SG skulle ha ringt upp mig igen innan den 25e juni. Vilket hon alltså inte gjort.

Hon bokar då in en läkartid åt mig onsdagen den 12 augusti kl. 11.20, och säger att hon ska prata med SG om hon ser henne -eftersom sköterskan ansåg att jag borde prioriteras lite i kön, med tanke på att jag snart flyttar till Norge. Allt var frid och fröjd, jag väntade på läkartiden i godan ro.
Så ringde SG upp mig i måndags, och sa att hon hade en tid åt mig på onsdag kl. 15:45. Självklart tackar jag ja till den, eftesom läkaren egentligen inte kan göra något för mig (ryggen ska mätas och grejas, och det kan ej läkaren). Jag tar kontakt med Björkhammar igen och avbokar läkartiden, eftersom jag inte behöver den tiden (plus, det blir för dyrt att åka upp på hammarn två gånger plus att betala både läkarbesök och SG-besök). Är överlycklig över att jag ÄNTLIGEN ska få komma in och kolla upp ryggen, se om det blivit värre eller inte och förhoppningsvis få lite goda råd om hur jag ska bete mig vid värk, för att förebygga värk och även så hade jag tänkt ta upp frågan om en korsett igen.

Så i tisdags eftermiddag/kväll ringer telefonen. Det är från Björkhammar, och dom säger att "sjukgymnasten fått förhinder och inte kan ta emot mig på den avtalade tiden imorgon, men hon ringer upp mig så fort hon får möjlighet så att vi kan boka in en ny tid". VAFAN?! Jag flyttar om mindre än 3 veckor. Jag har ryggvärk till och från, hela tiden. Jag avbokade läkartiden för att jag skulle få komma till en sjukgymnast som faktiskt KAN hjälpa mig. Och sen får jag reda på, mindre än ett dygn innan besöket, att jag inte kan komma dit?! Jag blir bara så jävla förbannad!! Något säger mig att jag inte kommer få träffa sjukgymnasten innan flytten... och vad fan gör jag då? Går på Björkhammar och kräver att få min journal utskriven, så jag kan söka hjälp i Norge istället? Där jag knappt förstår vad dom säger ens en gång? 

Varför ska all skit hända mig?! Okej, nu överdriver jag lite kanske, men det är verkligen alltid något som går snett för mig -och jag börjar bli jävligt less på det.

Just nu sitter jag här med ryggvärk -igen. Ryggen känns helt slut, ungefär som att nån har bankat på ryggen med en hammare hela dagen. Och jag har inte ens gjort nåt ansträngande på jobbet idag! Inte ett enda lyft, whatsoever. Det mest ansträngande var en promenad till Ica med en av pensionärerna... jag kände iofs då när jag kom tillbaka till Nipängen att ryggen kändes "mör" och lite "borta", men tänkte inte så mycket mer på det. Men nu är värken här, i full styrka. Jag har svårt att sitta/ligga stilla. Tänk om jag hade fått gått till sjukgymnasten så hade jag kanske fått nåt tips på vad jag kan göra för att lindra värken, kanske tips på nån tablett som kan hjälpa (alvedon, ipren, ibumetin m.m. är helt verkningslöst).

 
KAN JAG HJÄLPA ATT JAG BLIR JÄVLIGT LESS OCH FÖRBANNAD?!?!


Som det verkar nu blir det inget jobb imorgon... men jag orkar fan inte vara hemma heller, jag blir så rastlös + att jag får så otroligt dåligt samvete mot dom på jobbet som måste gå kort. Men vad kan jag göra? Slita ut ryggen ännu mer är ju inte det bästa... jag måste verkligen bli bätter på att lyssna på min kropp. Den orkar inte lika mycket som jag vill att den ska orka, men det är fan i mig sorgligt. Jag är 21 år och har en rygg som känns som en 80-årings. Jag vill inte ha det så här...



Såhär tycker vi
Postat av: Anonym

Ja det där är Björkhammar i ett nötskal...hoppas du hinner få en tid nu innan du flyttar. Annars kanske det finns bättre läkare i Norge...

2009-08-13 @ 21:34:00

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0