35.000:- tack!

Jag blir galen snart! Jag är 21 år gammal, och sitter här med bröst som långt ifrån fyller ut en a-kupa. Jag har ammat en dotter, och hoppades på att brösten (som från början var a-kupa) skulle bli liiiiite större, men istället blev dom mindre och hängiga. Ja, det är sant. Mina nästan obefintliga bröst hänger. Eller, ska man säga att bröstvårtan hänger? Jag vet inte vad som är mest korrekt.

I alla fall, här sitter jag och längtar efter min lilla c-kupa som jag hade när jag ammade. Jag älskade mina bröst då!! Trots att magen vid den tiden var slapp och hängde över byxlinningen så har jag aldrig känt mig så snygg. Jag såg ut som en kvinna, vilket jag inte gör nu. Jag kanske har en vuxen kvinnas arsle ;) men jag har en 12-årig flickas bröst.

En bröstförstoring är inget "plötsligt infall" från min sida, jag har velat gjort en op sen jag var 16 år. Nu är jag 21 år, och har insett att min kropp har växt klart, jag kommer inte att få större bröst än vad jag har nu. Alltså ska jag op:a mig, så fort som möjligt. En operation kostar mellan 30-40:000:-, och för att få ta ett lån via Medical Finance måste man ha en inkomst på minst 100.000:- /år. Jag kan knappt vänta tills den dagen då jag har en säker inkomst och kan ansöka om ett lån!

   
bilderna lånade från Qvinna


Bilden till vänster är före op hos en patient med aa-kupa. Små, eller hur? Mina är mindre, och hänger. Snyggt? Nej.
Till höger är det 3 månader post-op, och en jättesnygg b-kupa. Lagomt stora, och passar bra till min kropp. Lite mindre än vad jag hade när jag ammade, men jag tror b-kupa ser naturligare ut på mig. Jag är inte ute efter några stora "silicon valley's", utan bara ett par bröst, så jag får känna mig som en kvinna!

Är det så fel av mig? Det finns många som är emot att jag vill operera mig, men det är så lagomt lätt att säga när dom sitter där själv normalstora bröst och kan fylla ut snygga toppar och klänningar perfekt. Jag hittar väldigt sällan klänningar jag kan ha, eftersom de är för stora runt bysten. Samma sak med urringade linnen och tunikor, hur snyggt är det när urringningen liksom "ramlar ner" för att brösten inte kan fylla ut ens en urringning på en tröja i storlek 34? Nej just det.

Jag blir bara så less när alla ska komma med negativa kommentarer! Jag håller med, man ska vara nöjd med sin kropp och jag skulle aldrig uppmuntra någon till att operera sig bara "därför att". Men när man mår psykiskt dåligt över sina bröst, och faktiskt kan göra något åt det, borde man då inte få göra det utan att få en massa skit kastad på sig? Jag bara undrar...

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

jag tycker man ska vara nöjd med den kropp man har, MEN, mår man dåligt över saker och ting. som i ditt fall då tycker jag att man kan få göra något åt det. Så länge de inte går till överdrift!



Som du säger, du förstår att man kan inte gå till en hur stor storlek som helst, de ska se bra ut också i förhållande vilken kroppsstorlek man har.



Jag förstår att du vill "fixa" brösten. Vem vill inte känna sig som en kvinna, när man nu är en kvinna!

Inge fel med det!



Så länge man har fötterna på jorden! :)

You go girl!



Gör som du vill, för din egen skull, för ditt välmående. Det är din kropp, ingen annans!

2009-08-01 @ 17:53:02
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: M.

Jaså du tycker det:)



Ja han är jättestolt:) Kan tänka mig att de känns roligt för honom att vara pappa "på riktigt" nu:)

2009-08-01 @ 21:47:36
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: martina

Såklart du ska göra vad du vill :)

2009-08-01 @ 22:03:19
Postat av: Martin

Har begynt og demre for meg att d ikkje telle att EG E FORNØYD....

2009-08-02 @ 08:54:34
Postat av: Anonym

Jag står helt på din sida.

Det är din kropp och ditt välmående. To hell med alla som "tycker och tänker".



Kramar

2009-08-02 @ 09:28:27
Postat av: Marie

Det var jag som skrev, men namnet hann inte komma fram :p

2009-08-02 @ 09:28:54
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag förstår dig! Jag blir galen på att ALLA tror att man vill göra de för någon annans skull. Jag håller på dig! Självklart ska man vara nöjd med sin kropp, livet blir ju bra mycket enklare då tror jag. En dag, då ska jag också fixa titsen, och alla andra få säga va fan dom vill!

2009-08-02 @ 17:00:12
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Ärligt talat så var min första reaktion "suck, en till..", MEN när jag läste vidare så inser jag att du faktiskt opererar dig för DIN skull, ditt välmåendes skull. Inte för att passa in eller sticka ut, utan helt enkelt för att få känna dig mer som en kvinna.

Först och främst tycker jag att man dock ska prata ut om saker man mår dåligt över, MEN har man ett problem som inte går att lösa via typ terapi, så tycker jag man kan se på alternativ två.

Så, go for it, och lycka till :)

2009-08-02 @ 21:04:46
URL: http://annaklangs.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0