Vad less jag blir på denna hosta!

Nu är jag så gott som fri från förkylningen. Jag är lite täppt i näsan fortfarande, men inte så farligt. Det som är irriterande är den här rethostan som inte vill ge med sig riktigt än. Jag hatar att hosta, jag verkligen hatar det.

Idag har jag varit hundvakt till Assar, mammas snygga 11 veckors valp (eller är det 12 veckor nu?). Jag skulle ha slängt upp en bild på honom om jag varit smart nog att fota honom idag, men det var jag såklart inte. Men, han är i alla fall en riktigt snygg kille! Han har charmat lite folk idag när vi var ute och gick i solskenet :)

Var även på Ica och lämnade ut två Herbalife-startpaket idag, och nu har jag ev. en till kund på G. Hur fantastiskt känns inte det? =) Det går verkligen framåt, och det känns superbra! På tal om Herbalife tog jag även tillfället i akt att dela ut lite flyers idag när jag & Assar var ute och gick, så nu har jag spridit mitt rykte ändå lite mer här på byn :)

Jag råkade somna på soffan tidigare ikväll och sov 3 timmar *oooops* så nu känner jag mig rätt pigg. Har planer på att plugga lite, det börjar verkligen dra ihop sig för mig nu, och jag har mycket kvar att göra. Och det värsta är -jag vet inte hur jag ska få ihop det hela! Vårdpedagogiken är verkligen supertråkig, och det är en jävla massa gruppuppgifter där som jag måste göra ensam, eftersom jag är den enda från Bispgården. Det är väl 10 uppgifter om jag inte minns fel? Och det som alla andra kan dela upp mellan sig på 3-4-5 personer, det ska jag göra själv. Det blir vääääldigt mycket arbete jämfört med vad dom andra behöver göra.... jag vet, jag är gnällig. Men lite less blir jag.

Det blir jobb på torsdag också, då får jag några timmar till och en lön på kanske 1200:- om jag har tur... det känns verkligen upplyftande det här. Jag blir ganska less på det här TimeCare systemet, fast å andra sidan är det väl i och för sig bra att alla vikarier får erbjudande om att jobba, och inte bara en utvald som blir uppringd. Men ändå. Man får ju ångest om man inte har mobilen på sig, och om man svarar inom loppet av 5 sekunder och ändå inte får jobba -då blir man bara jävligt less! :(
Jag har ett barn att försörja, men inte nog med jobb för att kunna göra det, och det känns jävligt tungt kan jag säga er! Många klagar över att dom "bara" fått jobba 90 timmar på en månad -jag skulle döda för att få ihop 50 timmar. Sen finns det vissa som jobbat så mycket och tagit på sig så många pass att dom måste säga ifrån sig några pass för att dom överskridit maxgränsen på, vad är det, 165 timmar? Jag blir verkligen så jävla less, speciellt när man vet att dom mest bara festar och köper kläder för pengarna... jag har inte ens pengar till hyran och blöjor till Celia liksom.... och så har dom mage att klaga :/ nej, jag blir verkligen less!!

Ursäkta klagosången... nu ska jag plugga!

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0