Denna jäkla stormvind

Gud vad jag är less på denna blåst! Ska det aldrig lugna ner sig?! Man blåser ju bort bara man sätter foten utanför dörren, och kallt blåser det också. En fråga till er "äldre"; har det alltid blåst så här mycket i lilla bispan? Jag har verkligen inget minne av att det blåste så här hemskt när jag var liten! Jag kommer bara ihåg att det har hållt på så här de senaste 2-3 åren. Och jag menar... det blåser ju året runt. Jäkla skitställe! Jag vill ha sommar, sol & vääääärme!

Idag har vi haft en lugn dag, jag och fisbyttan. Jag är fortfarande inte helt kry, har en väldigt irriterande rethosta och är täppt i näsan. Har inte känt mig nåt febrig idag så det går framåt i alla fall. Vid 16:45 kom Anders och hämtade Celia, så nu är jag barnfri en vecka framöver. Jag hoppas på att det dyker upp massa jobb, för jag har väldigt få timmar den här månaden.. har bara fått jobba 1 pass, 7-16:30 = 9 timmar = skitlön. Eller rättare sagt, ingen lön. Snarare en liten månadspeng... Det är nästan så att jag börjar ångra att jag unnade mig själv en veckas avkoppling i Norge, även fast jag vet att jag verkligen behövde den... men det kommer att straffa sig den 27e maj när april-lönen kommer :/

Jag har nog inte så mycket mer att rapportera tror jag. Planerna går framåt, sakta men säkert, men fortfarande är det mycket som är väldigt osäkert. Hur allt slutar, det vet jag inte.. det kan bara framtiden utvisa. Och, "den einaste eksakte vitskapen är etterpå klokskapen"

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0