So far so good

Dagen har flutit på i ett bra tempo. Har hunnit med rätt mycket på min lilla lista, så jag är nöjd. Strax innan tre kommer mamma och hämtar upp mig så ska jag få låna hennes bil till hammarn så jag kan handla. Skönt. Det finns inget värre än att behöva handla mycket på Ica Forsen, det är så satans dyrt =/ Tyvärr, för det vore ju roligare att kunna gynna den här byn lite så det inte slutar med att även Ica läggs ner...

Jag har planerat att ringa på kommun och felanmäla lite grejer nu. Eller lite och lite, här är min felanmälningslista:

* Vattenkranen i köket läcker
* Handfatet på toaletten sitter löst
* Toalettstolen är SNUSKIG
* Badkaret likaså, och nu har jag försökt fått det rent sen i mitten på augusti, men jag ser ingen förändring.. Det är ju säkert "rent" med tanke på alla kemikalier jag försökt ta bort skiten med, men det ser allt annat än fräscht ut (gulfärgat, röda fläckar, "fettfläckar" längs kanterna.. You name it. Jag vill knappt bada Celia ens när hon sitter i badbaljan, får ju rysningar bara hon tar i badkarskanten =/
* Isoleringslisten vid balkongdörren är borta, så det drar kallt på golvet
* Kökstapeterna är solblekta som tusan och man ser vita fläckar överallt där dom haft miljoner små tavlor, hyllplan etc. Det är även någon typ utav fettfläck på tapeten, plus att det är lite avskavt (antagligen har dom haft köksbordet ståendes mot väggen så det har skavt..).
* Tvättmaskinen nere i tvättstugan centrifugerar inte tvätten + att den inte verkar använda varmvatten när den tvättar

också tänker jag även påpeka att lekparken skulle behöva sig en uppfräschning, eftersom det faktiskt bor barn här nu... Som det är nu så den helt igenväxt och gungorna är trasiga. Nog för att det finns lekplats nere på nian, men vafan. Jag betalar hyra för den här lägenheten som ligger på SEXAN, och då förväntar man sig ju faktiskt att det mesta (allt) ska kunna användas...

Näpp. Kommunen nästa.

Såhär tycker vi
Postat av: M.

GO FOR IT! Man ska ha valuta för pengarna man betalar!

Och för det andra ser det ju bättre ut för dom man hyr utav.

Minns den sista lägenheten jag bodde i.. den var nog värre än vad din är ^^, Eller, vad det låter som iaf :P Men där hade dom så att ville man ha omgjort fick man betala för det själv..

2008-10-02 @ 13:58:43
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0