- Det är helt otroligt

Celia sover fortfarande! Hon har sovit nånstans runt 2,5 - 3 timmar nu (glömde ju såklart kolla vad klockan var när jag la hon). Sover man så bra om man får äta banan innan man lägger sig? Tydligen gör man det.

Kom på nu att det var ju föräldragruppen idag, men det vart det alltså inget av med. Vilket minne man har, jag tänkte på det senaste i går kväll innan jag gick och la mig.. Snart dags att flytta in på Brunkullan tror jag!

Äppelpajen vart i alla fall jättegod! Kanske att man skulle börja jobba på nå café nånstans? :P haha. Nä tacka vet jag Tehusets blåbärspaj -det finns verkligen ingen godare paj än den! Måste nog pallra mig iväg till Östersund snart så man får fika där.
På tal om Östersund ja. "Min" klass tar ju som sagt studenten nu den 5e juni, och jag hade ju tänkt åka in och festa lite med dom. Men, guess what? Jag jobbar dan efter, börjar halv åtta. Inget festande alltså, men jag ska i alla fall åka in och gratta dom hela bunten. Tänka sig att dom klarade av det! Med tanke på hur våran klass var i våras när jag slutade är det ett under att alla fortfarande lever och är någorlunda bra vänner :) haha

Det känns lite tråkigt ibland när man tänker på det, för tänk vad mycket jag missat nu det här året sen jag slutade skolan. Inte för att jag ångrar Celia, det gör jag absolut inte. Men jag missade Afrika-resan. Den som jag längtat efter ända sen dom nämnde det projektet första gången i 1an.. Jag missar också studenten och får plugga i minst ett år till innan min utbildning är klar. Ingen bal heller för den delen. Tråkigt tråkigt.
Martina visade lite bilder från balen -och gud vad fina alla var!! Såg ju ut som riktiga prinsessor hela bunten! (dom få som nu var där, alltså).

Fast en sak är säker -någongång ska jag till Afrika, om jag så ska dra igång ett eget projekt! Jag ska också åka iväg och arbeta i någon barnby (fast först ska jag läsa franska, spanska och minst en kurs till i engelska). Det är inte något jag drömmer om att jag ska göra "en dag", utan jag SKA göra det här. Nothing can stop me!

Man kan ju undra vad framtiden har att erbjuda mer? Jag har ju mina planer, men man vet ju aldrig vad som händer och fötter. Några mål jag har i alla fall är att;

* Avsluta min uske-utbildning
* Återuppta mitt sociala liv med vänner! :P
* Få jobb på sjukhuset (endera Sollefteå, Östersund eller Sundsvall)
* Utbilda mig till sjuksköterska
* Lära mig fler språk (franska, spanska)
* Vidareutbildning till barnmorska (om jag nu inte fått nåt annat yrkesmål innan dess)
* Ev. starta en egen liten verksamhet och arbeta för en hemtrevligare miljö på gruppboenden för dementa(min SOMS-lärare som uppmuntrat mig!)
* Afrika-resa
* Arbeta i en barnby
* 1 eller 2 barn till
* Skaffa hus, hund och volvo så man blir riktig Svensson

Jaa. Mycket planer har man i alla fall -men allt ska göras, så enkelt är det!

Men Celia... ska du inte vakna snart?



 


Såhär tycker vi
Postat av: Marie

det datum vi har just nu är 31:a oktober, men vi får väl se vad dom säger sedan vi varit på UL den 4:e =)

2008-05-22 @ 13:55:56
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Marie

Nej du gjorde inte det. =) Ja jag har enbart haft lite halsbränna, that's it. illimående någon enstaka gång men annars ingenting. jag har väl haft tur I guess =)

2008-05-22 @ 14:06:48
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0