- Nu mina kära vänner...

...är jag äntligen tillbaka och redo att blogga!

Jag var ju lite hemlighetsfull i mitt förra inlägg angående vart vi skulle åka och vad vi skulle göra. Jag tänkte stilla er nyfikenhet nu och berätta hur helgen har varit, om ni nu är intresserade vill säga!

Allt började för ca 2 veckor sedan då Anders fick en snilleblixt och sa "men du, ska vi inte skaffa barnvakt och sticka upp till Lycksele när Olof fyller år?". Klart som attan tänkte jag, och mamma och Linda var snälla nog att ha hand om bustrollet hela helgen. Jag började leta runt på nätet efter klasskompisar till Olof och hittade igen ett par stycken som jag mejlade. De gaddade ihop sig mot honom och lyckades lura av honom hans extranycklar till lägenhete, vilka de sedan "glömde bort" att lämna tillbaka -allt för vår skull! ;D

Så i fredags morse bar det alltså av, vi åkte strax före 09:00 och var framme strax efter 12:00. For ut en sväng på Dollar$tore och skulle köpa lite ballonger och grejer innan Olofs klass slutade för dagen så vi kunde smita upp och hämta lägenhetsnyckeln han. Men hör & häpna -det fanns varken ballonger eller serpentiner på dollar, så vi fick ragga ner på stan en sväng och springa in på konsum. När vi svänger in där så smsar Sofia (vår närmsta medarbetare när det gäller nyckeltjuvar) och säger att dom slutat och att vi kan komma upp till elevhemmet och hämta nycklarna där.
Efter att vi köpt sisådär en hundra ballonger far vi alltså upp dit, och där får vi reda på att Olof minsann ska sola solarium så vi ska ha tid att göra iordning i lägenheten. Jag höll på att smälla av! Min bror? Solarium? haha

Hursomhelst far vi vidare till lägenheten och ska ta pumpen till vår uppblåsbara madrass, för vi tänkte nämligen blåsa upp våra ballonger med den, men tji fick vi, det funkade inte. Det var bara att blåsa upp dom med egen lung-kraft (jag orkade typ 10 st, de resterande 90 kämpade Anders med :P).

Sen emellan ballongblåsningen och det att Olof kom hem så hann vi med att kika på Simpsons -the movie också, fast jag halvsov i soffan mest genom hela filmen. Till slut blir jag less på att vänta och ringer till Olof för att "säga grattis" och försöka luska ut vad han håller på med och vart han är.. Får då reda på att han precis vart och handlat lite och är på väg hem, och att det tar ca 15-20 minuter att gå. "Okej, kämpa på i hetan du" eller nåt sånt sa jag och sen la vi på. Jag och Anders började hålla utkik i fönstret igen, och där kom han! Fort in i köket och förbereda kameran och serpentin-bomberna...
När dörren öppnas hör vi "MEN, VAFAN?!" (det är väl inte alla dagar han har sådär en 70-75 ballonger liggandes i hallen när han kommer hem :P) och sen hoppar vi fram. Jäsiken vad skraj han såg ut :P

Enda missen vi gjorde var att vi parkerade bilen lite på fel ställe, så han såg den när han kom hem från stan.. fast han var inte säker på att det var våran eftersom han inte visst registreringsnumret. Tur det! :)

Bilder finns btw på min bilddagbok, orkar inte ladda upp några här (http://ziquita.bilddagboken.se).

Resten av helgen var i alla fall jätterolig! På fredagkvällen var vi ner på stan och käkade på Laponia, for ut en sväng på Dollar$tore och köpte lite filmer och godis och grejor. Ett par av Olofs kompisar kom förbi på kvällen så vi provade på shot-spelet vi köpt åt han (med cider vart det, så man vart ju inte full.. nästa gång ska jag shota!!).
Lördagen fördrev vi med att hjälpa Olof att tvätta eftersom han hade tvättid. Vi var även ner på stan ett par timmar, köpte ett par skor, en handväska och en gåvagn till Celia. Vart även en massa annat handlat, men inte tänker jag rabbla upp allt det här inte.
Käkade i alla fall tacos på kvällen och värmed upp oss med lite grogg och öl innan vi gick ut. Hade en trevlig kväll på krogen, till och med Olof & Anders var upp på dansgolvet och dansade!! Ett mirakel har skett... ;D haha
Sen vart det väl kanske en liten tråkig avslutning på kvällen, eftersom Anders inte mådde så himla bra.. men vi hade kul i alla fall, och det var ju huvudsaken!

Men nu ska jag sluta babbla och gå ut och hänga tvätten. Sen tänker jag faktiskt lägga mig i min solstol och njuuuuta av solen innan Celia vaknar igen. Men som sagt, kika in på bilddagboken vetja! Ska ladda in fler bilder också, men det avbröts pga. att dom "meckar" som det så fint står. Aja, vi hörs senare!

Såhär tycker vi
Postat av: Nette

haha värsta elakt juu! :P

2008-06-04 @ 00:07:01

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0