- Det märks att man inte är aktiv här längre

Herrejösses vad statistiken sjunkit nu senaste veckan/veckorna. Märks verkligen att man inte uppdaterar här så mycket.. Men skitsamma, man behöver ju inte sitta klistrad vid datorn bara för att hålla människor man inte ens känner uppdaterade om sitt liv. Eller?

I alla fall så börjar jag jobba om lite drygt en timme, närmare bestämt halv ett, och jobbar ända till åtta i kväll. Känns sådär lagomt kul... Jobbade igår också, och så lugnt som det var där då har det nog aldrig varit förut tror jag! Alla låg innan klockan ens var halv sju! Helt otroligt. Aja, hela avdelningen vart då skinande ren i alla fall, för vi tog och storstädade när vi ändå hade 1,5 timme till övers. Hann även med att kolla på Dr Phil en sväng innan det var dags att gå hem. Usch, Dr Phil alltså. Han är inte riktigt en favorit, om man säger så.

Sen skulle lillebror ha vart barnvakt i ca 2 timmar nu idag tills dess att Anders kommer hem från jobbet.. Men så ringde mamma imorse och sa att han inte kunde. Gissa varför? Jo, dom var på väg till akuten med honom för andra gången sen igår kväll! Han hade tydligen vart hos vår kusin igår kväll och så hade dom gått ut och spelat lite fotboll, och "pang!" när han skulle sparka till bollen så smäller det i knät hans.. Dom ringde sjukvårdsupplysningen som sa att dom skulle åka in på akuten, och väl där så ser dom att det är nåt med miniskeln (stavas det så?), nån blödning och ev. vätska i knät också.. Så nu idag ska dom dit igen och röntga och kolla. Han har tydligen jätteont, lillebror min! Eller "lille"bror, f'resten. Han är ju för tusan 18 nu! Haha, ja det är det jag säger.. gamlingar ska inte spela fotboll! :P hahaha

Som tur var kunde svärmor komma över och vara barnvakt tills Anders kommer hem, så det ordnade sig ju i alla fall.

Men nu tror jag att jag ska fortsätta skriva lite på mitt arbete om äldre och undernäring. Spännande, eller hur?

Såhär tycker vi
Postat av: Marie

Hej. Joo då visst finns det, både taklyftar och golv. Men rummen är inte heller anpassade efter golvlyftar, man måste skjuta allting in till väggen för att kunna manövrera både lyft och sen få in en rullstol OXÅ. Det fanns inte utprovade skynken och så till personen ifråga. Den personen BÖR ha de hjälpmedlen, men hade det inte. Vi fick helt enkelt "låna" av en annan patient, det var antingen det eller ha en gumma på golvet och helt trasig personal. Jaa jag hoppas verkligen att det inte blir så, men ryggen värker verkligen nu och även foglossningen har blivit värre. Men jag ska träffa läkaren i morgon vid halv nio så vi får väl se vad han säger. Kram

2008-06-23 @ 18:28:18
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0