- Med förhoppning om ett betyg

Usch, jag ligger verkligen efter när det gäller Geriatrik-kursen. Det vette tusan om jag klarar av att bli klar med alla arbeten i tid, men jag hoppas verkligen att jag gör det! Håller just nu på att skriva en informationsbroschyr om lite olika sjukdomar, bl.a. Parkinsons sjukdom, Bältros och Kärlkramp. Sen har jag också börjat på arbetet om hörselnedsättning, men det är verkligen ett svårt arbete.. Det är liksom inget arbete man kan läsa sig till fakta och så, utan jag ska ge argument som kan uppmuntra någon till att använda hörapparat. Svårt! Så här ser det arbetet ut hitills;

"

- Hörapparat, jag? Det skulle aldrig falla mig in!



Många får problem med hörseln när de blir äldre, men steget till att skaffa en hörapparat och sedan använda den varje dag kan vara långt. Många tycker att det känns lite genant att behöva använda en hörapparat, för att det på något sätt betyder att de blivit gamla och skruttiga. Men tänk om!


·         Tänk dig att du vaknar en morgon och kan höra fåglarnas kvitter utanför fönstret, eller att du kan gå ut på en skogspromenad och höra bäckens porlande vatten blandat med trädens sus.

·         Vore det inte härligt att kunna följa med i en konversation, utan att behöva säga "ursäkta, jag hörde inte vad du sa..."?

·         Och tänk dig att kunna lyssna på radio eller se på TV utan att resten av sällskapet klagar på att du har "konsertvolym" i vardagsrummet.

·         Att kunna hänga med i barnbarnens långa haranger kan lätt ge ett gott skratt, men det fordrar ju att du kan höra allt lustigt som slinker ur barnamunnen.
"


Jaa. Och sen var det stopp. Hjälp mig?! Vad skulle kunna uppmuntra dig till att använda hörapparat?


Såhär tycker vi
Postat av: Denise

Haha, känner igen kurserna du skriver om. Läser också alla de där, fast på Frösön. Har också gjort informationsbroschyrer och annat jox ;) När är du klar?

2008-07-13 @ 17:37:32
URL: http://dandersson.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0