- Att strö salt i såret

Idag har det varit en helt normal dag i min lilla familj (jaja, så normalt det nu kan vara...). Anders sov läääänge imorse, men jag och Celia var minsann uppe och trallade fem över sju. Jättekul var det, men nog tusan hade det vart roligare att sova i alla fall en timme till... men försök förklara det för ett elva månaders energiknippe?
 
Var upp på hammarn mitt på dan och handlade inför vår årliga Digerlemmen-tripp, och gissa vem jag träffar ute på ICA's parkering just innan vi ska åka? Ann-sofie! Snacka om att jag tappade hakan.. Fick kolla på 'na en tre, fyra gånger innan det kopplade vem det var. Haha, och korkad som man är så står man dessutom och pekar på hon och ser ut som ett frågetecken! haha :P Men sen klack det till! Hon hade visst flyttat till Kälarne, och så håller hon på att ta körkortet på hammarn.. Kul att se 'na i alla fall :)

Och ja, som sagt drar vi upp till storskogen imorgon. I år blir det jag, Celia, mamma, Olof och Linda L som ska vara där. Per ska komma upp över dagen imorgon, och ev. så ska Eva och Kent komma upp och hälsa på oss också nån dag. Blir dock en kortsväng i år, onsdag - fredag bara, men det räcker nog till.
Åååh, jag längtar så mycket! Det finns inget härligare än att sitta i båten. Digerlemmen är verkligen mitt paradis här på jorden. Har laddat batterier till kameran så ni ska få se lite bilder när jag kommer tillbaka.

Har dessutom en hel hög med bilder på datorn nu som jag borde ta mig tid till att lägga upp på bilddagboken, men det har mest varit pluggande som gällt senaste dagarna så har inte orkat brytt mig. Hoppas jag är ursäktad.

Jag färgade btw håret igår, slingor också såklart. Vart faktiskt rätt bra, man börjar få in snitsen på att slinga sig själv nu efter ett par halvt misslyckade försök ;D haha. Sen idag tyckte jag luggen blivit lite för lång också, så jag klippte till den lite. Vart nästan helt rakt, så jag är nöjd! Mina små felklipp syns inte så noga ;) hehe

Näe, om man skulle ta och torka och borsta håret efter duschen nu kanske och sen krypa i säng? Sounds like a great idea!

Och f'resten.. Jag har 16 (!) sidor med lagparagrafer (skrivet i storlek 8... :/ ) som jag ska läsa igenom och förstå något av. Undrar just hur det ska gå jag? För tro inte att det är rena rama semestern jag ska iväg på..  näe då. Skolböckerna hänger minsann med!

Apropå min rubrik också.. Jag skar mig idag, och sen när jag stod och marinerad fisken vi ska ha med upp till Digerlemmen så lyckas jag såklart få salt i såret. Attsingen vad ont det gjorde!!

Såhär tycker vi
Postat av: Petra

Jafan, det är sant. De enda jag känner för just nu är att sola. Saknar solen. Vart har den tagit vägen?

2008-07-15 @ 22:41:27
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0