Tack mamma!

I helgen har jag varit sjuk... och inte var det precis en "trevlig förkylning" jag fick, nehej då. Jag åkte på magsjuka! Finns det nåt värre? Efter luciafirandet på dagis i fredags förmiddag så kände jag mig lite halvkass men det var inget jag tänkte närmare på. Dagen fortsatte som vanligt men jag fick inte i mig nån mat överhuvudtaget, mådde lite så där äckligt små illa hela tiden. Senare på kvällen blir det värre och värre, och ja, jag tänker inte gå in på några direkta detaljer, men låt mig säga så här, mellan ca 23:00 på fredagkväll fram till nån gång runt 12-13:30 i lördags så var jag väldigt tjenis med toalettstolen. Tänka sig, jag som alltid tyckt att den har varit så äcklig, men i helgen var den verkligen min bästa vän!

Och btw, tack mamma för colan du var och lämnade utanför min dörr. Den gjorde susen! Passar även på att slänga in ett litet tips till er inför kommande magsjuka (som jag dock hoppas ni slipper!), drick avslagen cola! Tro mig, det funkar. Jag mådde skitdåligt och ville mest bara spy hela tiden, men efter 2 glas avslagen cola försvann den där äckliga "jag-vill-bara-spy-känslan". Otroligt! Det funkar varje gång!

Resten av helgen har jag legat helt utslagen, har knappt klarat av att ta mig upp ur soffan pga illamåendet -vilket inte har varit så poppis hos min rygg och höft. Usch, vilken värk jag haft! Och inte gjorde det saken bättre att allt var som en enda dimma och jag inte kom ihåg när jag tagit värktabletter (om jag ens tagit några?!) och jag ville inte ta fler så jag fick i mig för många, för det vet jag av erfarenhet att jag mår skitdåligt av.... soo, that wasn't gonna happen!

Idag har jag återhämtat mig lite i alla fall, har fått i mig ca 1,5 potatis, 1,5 varmkorv och nästan en hel portion nudlar och köttfärssås. Inte så mycket, men det är mer än dubbelt så mycket av vad jag fick i mig fredag + lördag + söndag. Men jag har i alla fall druckit mycket -jag är nog uppe i ett par liter idag i alla fall. Cheers to me!

Och nu, strax innan 18:00 så ringer min underbara mamma. Då har hon varit på Ica och handlat lite smått och gott till lilla mig... Tack!!! Det var precis vad som behövdes! =)



Såhär tycker vi
Postat av: Mamma

Jag gör så gott jag kan iaf=) Mina 2 underbara barn & mitt underbara barnbarn är dom absolut viktigaste & finaste jag har ju. Ni är bäst alla ni 3 =))

Krya på dig nu så vi kan ses nåt i veckan.

KRAM

2008-12-15 @ 19:13:55
Postat av: Denise

Gud vad härligt! Det är precis så det ska vara när man är sjuk :) Då blir det genast lite "roligare" att vara klen, när nån pysslar om en :)

2008-12-15 @ 19:38:15
URL: http://dandersson.blogg.se/
Postat av: martina

Men fy vad äckligt! Jag kommer ihåg när du och emilie hällde i mig avslagen cola, och fy vad jag spydde! bra att de är bättre nu iaf;)

2008-12-15 @ 20:34:01
URL: http://sanihpani.wblogg.se
Postat av: Sandra

Fy.. Din stackare.. Vilken tur att du har din mamma i närheten som kan pyssla om dig lite.. :) skönt att du åtminstone är på bättringsvägen..

2008-12-16 @ 09:35:59
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Sandra

De e lugnt =) vi hörs imorgon =) du hade väl fått de dokument du skulle ha?! :) nu har de gått en stund så kommer inte ihåg, men hör av dig om du saknar något.. Kram =)

2008-12-17 @ 18:06:02
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0