SOC och luciafirande

Dagen började med att det var luciafirande på dagis -jättemysigt. Tyvärr såg jag inte så mycket av barnen för det var så himla mycket föräldrar, mor- och farföräldrar etc. där. Men dom sjöng jättefint på sånt där småbarnsvis  i alla fall :) Celia var pepparkaksgumma -men såklart glömde jag kameran! Hade lagt fram den i hallen så jag inte skulle glömma den.. men jaa. Minnet är ju som det är. Celias farmor hade med sig kameran i alla fall (surprise surprise! :P) så hon ska skicka bilderna till mig sen.

Efter luciafirandet följde jag med Anders hem och lånade hans bil eftersom jag skulle vara på hammarn hos soc vid 13:00. Kommer hem, försöker peta i mig lite mat och sova, eftersom de senaste veckornas sömn har varit urusel. Det är inte bra att ligga och vrida och vända sig till framemot 2-3-4:00 varje natt, och sen de få timmarna man sover så endera drömmer man massa konstigt eller så får man ont av sänghelvetet och vaknar pga det. Aja. That's life.

Innan jag skulle åka till soc fick jag i alla fall 2 väldigt välkomna telefonsamtal -ett från Britt-Marie på Brunkullan som vill att jag ska jobba på lördag, och ett ifrån Alice som undrar om jag har lust att hoppa in på blå grupp lördag + söndag. Tyvärr kunde jag ju inte lördagen, men söndagen i alla fall. Blir en kort tur då, 12:30-16:30, men det känns ganska skönt med tanke på att jag aldrig varit där förut. Skulle nog vara lite kämpigt att gå dit och jobba en morgon eller  kväll sådär första gången, och man inte har haft nån introduktion. Jag vet inte ens vilka tanter och farbröder som tillhör blå grupp! Och jag har väldigt dålig koll på vad dom heter... men men. På eftermiddagen ska man ju inte hjälpa alla med morgon- eller kvällsbestyr i alla fall. Men man kan ju hoppas på att man gör bra i från sig så dom vill veta av mig även i fortsättningen :P

Hur det gick på soc? Jo det ska jag berätta... Jag är inte ett dugg klokare. Jag har ingen aning om hur nåt kommer se ut i framtiden, för jag måste lämna in en ny ansökan VARJE månad -i slutet av månaden-. Så med andra ord, om jag märker att lönen + de bidrag som jag får i december inte räcker till för att försörja mig och Celia fram till nästa löning i januari, ja då ska jag fylla i alla jäkla papper i slutet av december och lämna in och sen hoppas på att dom beviljar mig några kronor till vår överlevnad under januari. Konstigt system tycker jag... Det kommer ju betyda att jag kommer få fortsätta ligga och vrida och vända mig varje natt, och fundera på hur jag ska få pengarna att gå ihop. Det är jävligt jobbigt att behöva göra det, för när man har barn behöver man verkligen de där timmarnas sömn som man går miste om.

Och på tal om sömn, eftersom jag inatt fått sova ca 4 hela timmar så ska jag lägga mig på soffan en stund nu. Jag känner att ögonen håller på att fara ihop här nu... men det är bäst jag ställer väckaren på 16:30 eller nåt, så att jag inte sover hela kvällen om jag väl lyckats somna. Kan ju vara en bra idé att i alla fall göra sitt bästa för att kunna somna ikväll, eftersom det blir jobb imorrn.

Och btw. Jag ska banne mig äta pannkakor till middag idag, för det tror jag i alla fall att jag kan lyckas peta i mig ett par stycken. Pannkakor, hallonsylt och iskall mjölk. What a dream!

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

haha aha.. då förstår ja =) trodde han stod i din dusch ;) hoppas din helg blir bra.. Kram

2008-12-13 @ 09:25:21
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Petra

hoppas du fick tag i nån! och hell yeeah, jag är en stjärna! ;)

2008-12-13 @ 20:44:38
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag tycker bara det är lite för mycket med denna Idol hysteri.. Det blir ju ändå, oftast inte mer än en singel som förövrigt inte är så himla bra.. =P

2008-12-14 @ 11:50:25
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: M.

Ja visst är det kul med soc.

Det där med ansökningarna varje månad är riktigt jobbigt!

I tre månader fick jag avslag, för att jag "tydligen" levt över normen? Hur jag nu kunde göra det iomed att jag jämt fick samma inkomst.. hur som helst. Hoppas du blir klokare! Jag gick iallafall dit som ett frågetecken med alla kvitton och papper varje gång!



Kan säga att ångesten försvann som en vindpust när jag hoppade av självmant. Fyfan, aldrig mera soc!

2008-12-16 @ 20:42:05
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0