Alldeles slut

Det är verkligen ingen höjdarvecka det här. Det första jag gjorde i morse var att ringa och sjukanmäla mig, men jag tänkte att tills imorrn bord jag ha piggnat på mig. Men... i eftermiddags ringde jag och sjukanmälde mig även imorrn, för jag kommer inte att palla med det. Ringde även och sjukanmälde Celia från dagis, eftersom hon är lika sjuk som mig.
Och, vad får då detta för konsekvens för mig? Jo, en lön som knappt kommer märkas att den går in på kontot, eftersom jag bara kommer att ha 2 arbetade dagar i december, sammanlagt 9,5 timmar. Känns som att jag kommer gå under snart... och jag har ingen som helst förhoppning om att få fler dagar att jobba, för det är snålt med det nu. Jag vet, jag är negativ...

Anders var i alla fall snäll och kom förbi en sväng förut idag. Jag orkade verkligen inte bråka med Celia och alla hennes ytterkläder bara för att gå på affärn och handla, så han var snäll och kom hit och underhöll henne en stund så jag kunde handla i lugn och ro. Tack för det!! Jag har verkligen inte haft nåt tålamod idag...

Förövrigt har vi sovit bort mest hela dagen. Vi klev upp vid 8:00, och mestadelen av förmiddagen spenderade vi nergosade i soffan bland kuddar och filtar. Vid 12 la jag ner Celia i sängen efter mycket om och men, och sen tvärslocknade även jag i soffan. Vi sov till strax efter 15:00... och redan vid 17:00 när Anders åkt hem igen så börjar hon gnugga ögonen och bli supertrött, så vi parkerade oss återigen i soffan och såg på barnprogram och gosade... Vilken dag va? Och just ja, mellan sovandet och tv-tittandet så har vi hostat lungorna ur oss båda två. Jag fick ett riktigt jäkla hostanfall, hostade så att jag nästan kräktes flera gånger :/ kändes som jag skulle tappa andan helt nästan. Hur som helst, om inte Celias hosta gett med sig tills imorrn så ska jag ringa DSK och se vad dom säger, för uppenbarligen verkar inte hostmedicinen hjälpa, och det är så jobbigt att se hon hosta så mycket :(

Jag har i alla fall gjort nåt bra nu ikväll, jag har satt in "önskas hyra" annons både på Blocket och Lokus, så nu har jag annons på Lokus i 60 dagar, plus annonser i ÖP och LT nu på lördag och nästa onsdag. Hoppas nån nappar i alla fall. Vi ser ju snälla ut på kortet tycker jag. 

Nej, om man skulle gå och dra nån
gammal filt över sig igen kanske?
 

Såhär tycker vi
Postat av: Mamma

meeen =(( varför har du inte ringt mig???

2008-12-03 @ 21:50:28
Postat av: Sandra

men vännen, de låter inte som nån höjdarvecka för dig inte.. :( ja hoppas ni kryar på er snart. kramen

2008-12-03 @ 22:12:45
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: martina

krya på er!

2008-12-04 @ 12:31:21
URL: http://sanihpani.wblogg.se

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0