Telia vs. Glocalnet

Alltså, man tycker att det är en hel djungel när det kommer till försäkringskassan och alla deras jävla papper hit och dit. Men enligt mig är det än nästintill ännu värre djungel när man ska fixa bredband! Det finns ju hundratals olika alternativ, och man kan kombinera hit och dit, och det är erbjudanden till höger och vänster. Jag blir TOKIG. Och det irriterande är att jag inte fattar ett jävla jota av sånt där. Nada. Undrar just hur det här kommer att sluta jag!

Valet står i alla fall mellan Telia och Glocalnet, eftersom Bredbandsbolaget inte fungerar här -tyvärr, eftersom jag tycker att dom har de bästa priserna och erbjudandena. Tror i alla fall att mitt val lutar mot Telia och bredbandstelefoni med tillvalet Mini. Verkar helt okej i mina ögon i alla fall. Egentligen skulle jag klara mig utan hemtelefon, men då är det bara det att man måste betala en avgift på 1600:- för att koppla in bredbandet! (om jag nu fattat det hela rätt, vill säga)
Sen det där tillvalet Mini, som alltså är telefonin, är en telefoni utan fasta avgifter, och väldigt låga samtalspriser. Men återigen.. Det är som jag fattat det, jag kan ha fattat helt fel. I morgon är det jag som ringer Telia och kollar hur det där fungerar, så inte jag får för mig nåt och så är det helt tvärtom.

Förövrigt har Celia börjat med att sova 1 gång per dag nu.. Känns väldigt ovant, eftersom man är van att hon sover 1 sväng på förmiddagen och en sväng på eftermiddagen (ibland till och med två). Men men. Bra hon börjar med det nu, så det går bra på dagis sen :) Måste ringa till dagiset när dom kommer tillbaka från semestern och fixa tid för inskolning.. Hon har ju fått plats fr.o.m 1a september, så det börjar närma sig!

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0