Dag 05 -Vad är kärlek?

Kärlek är känslan av total trygghet som man får när man står tätt intill sin älskade och känner hans armar runt sig. I alla fall för mig.

Sen finns det ju olika sorters kärlek, för man älskar ju olika personer på olika sätt. Man älskar sitt barn på ett sätt, sin partner på ett annat. Man kan älska sin mamma, pappa, syster och bror, likaså en vän. Men all kärlek ter sig olika, och det är även olika från person till person. Vad jag anser vara kärlek och vad du anser vara kärlek kan vara två helt olika saker. Det är det som gör varje människa unik och intressant, våra olikheter och egenheter.

Kärlek i sig är heller inte bara en känsla -det är vad du gör, hur du gör och när du gör det. Kärlek är fint, men också ett lätt sätt för folk att utnyttja de som är känslomässigt svaga och sårbara. Det gäller att se upp, annars står man där ensam kvar, gång på gång, med ett knust hjärta samtidigt som man tror sig älska personen som sårar.

Det gäller att se upp, men samtidigt tillåta sig själv att älska och framförallt; att bli älskad! Jag vet att jag varit dålig på det sistnämnda, men jag lär mig allt eftersom att även jag är värd kärlek, värme och omtanke. Det går framåt med mig!












Såhär tycker vi
Postat av: Maggie

Kloka ord

2010-11-29 @ 22:42:06
Postat av: Sandra

Du är så klok :) Fina ord.

2010-11-30 @ 15:52:13
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: martina

du är duktig att skriva!! kram

2010-12-01 @ 09:41:12

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0