Det är bara att ta sig kragen

och rycka upp sig och allt vad det är man säger. Snön måste bort, får min bil klarar inte av att forcera ½ meter nysnö som ligger på backen för att sedan skutta över snövallen som är ca 1 meter hög. Nej, det inser jag ju att det är omöjligt.


Usch. Fy fan. Jag tyckte det var ovanligt vitt ute när jag klev upp, såg efter en gång till, och nog fan var det massa snö som kommit inatt. Alldeles för mycket. Och till min "lycka" såg jag även traktorn som plogar komma åkandes efter vägen, och han lämnade såklart världens största snövall framför infarten.

Mitt sunda förnuft säger mig alltså att jag måste ut och få bort all den där snön för att kunna göra allt jag har på min långa att-göra-lista idag. Och grannen tycker säkert det är trevligt om hon tar sig in på gården och kan parkera bilen när hon kommer hem från jobbet. Samma med Martin. Jag har ju lite tur, för grannen var ju tvungen att skotta ut bilen imorse innan hon åkte, så jag har bara halva parkeringen att skotta fram (plus hela den där jävla snövallen också, då :/).

Min rygg kommer inte må bra ikväll. Det är bäst jag skriver upp värktabletter på notan också!


Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0