Att möta våren i Paris


Min 30-års present till Martin:

I slutet på april/början på maj nångång ska vi åka till Frankrike och en liten stad som ligger ca 40 minuter ifrån Paris. Barbizon heter staden, och hotellet heter Manoir Saint-Hérem (kolla bilderna av hotellet och restaurangen, det är så fint! Ligger i en park alldeles vid skogskanten...). Det blir 3 dagar och 3 nätter i Frankrike, och det ska bli helt underbart! Tänk, att få möta våren i Paris... det är väl en dröm dom flesta har haft nångång? Man hör ju så mycket om våren i Paris, vad fint och underbart det är -och nu ska jag & Martin få uppleva det tillsammans. Mysigt! Måste bara fixa mig en kamera innan dess, så jag kan ta en massa kort :)

Hotellet ser ut att ligga väldigt fint till, själva rummen såg väl kanske inte så lyxiga ut, men det gör mig ingenting! Det kommer bli fyra rätters middag varje dag med olika franska specialitéer, såsom sniglar och gåslever. Undrar just om det faller mig i smaken? Jag inbillar mig att sniglar är lite som nån blandning av bläckfisk och räkor eller kräftor, och gåslever är nog inte så farligt. Lever är ju ändå nästan som "vanligt" kött, lite annan konstistens bara. Och så får man ostbricka också efter för- och huvudrätten. Och dessert på slutet så klart. Och till det, en god flaska rött. I självaste Frankrike!

Dagarna kommer att spenderas mestadels i Paris, där vi ska åka och se på Eiffeltornet och Notre Dame, besöka Forum des Halles och mycket, mycket mer. Det kommer nog bli mer än underbart, det här!


Såhär tycker vi
Postat av: Emmiii

ÅÅ gud så härligt ;) ja blir lite avis .. hoppas ni får de underbart :)

2010-03-02 @ 10:56:42
URL: http://emmiipeemi.blogg.se/
Postat av: M.

Tackar :)

2010-03-02 @ 12:11:23
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: elin

Oj vad mysigt och romantiskt det låter! Nu förstår jag att du hårdpluggar franska =)



Språket är det som gör mig mest rädd för Frankrike, efter allt man hör om att de vägrar engelskan, själv har jag 6 års tyska i bagaget men dit har jag ingen längtan tyvärr...

2010-03-02 @ 12:15:50
URL: http://elintyras.blogg.se/
Postat av: Mamma

Det är er väl unt gumman=)

NJUT!!

Kram

2010-03-02 @ 19:45:23
Postat av: Olof

Du kan hälsa grattis i efterskott till Martin. :P

2010-03-03 @ 14:31:51
URL: http://dethararminblogg.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0