Piece of cake -är man bäst så är man!

Då var man tillbaka då, det var fort överstökat det där mötet. Fick träffa två personer, och båda var supergulliga! Väldigt positiva var dom (ungefär som alla andra norskar då... :P) och dom sa att det behövdes folk både på "institutionen" som dom kallar det, hemtjänsten och omsorgen. Helg- och sjukvikarier är dom i störst behov av just nu. Arbetsledaren för omsorgen var ledig idag, men jag har fått hennes telefonnummer så jag ska prata med henne på måndag. Tydligen har dom störst behov av vikarier där just nu, så till att börja med ska jag få träffa henne och gå introduktion där. Känns jättespännande!

Det lustiga var att dom inte verkade ha kallat dit mig för intervju, för som dom pratade var jag nästintill redan anställd :P haha. Det var inte direkt något dom frågade mig, utan dom berättade om hur dom arbetar, vilka avdelningar dom har osv. Frågade lite kort om mina erfarenheter, om jag har körkort och varför jag flyttat till Florö. Inga såna där jobbiga frågor som "vad är det bästa med dig?", "vad är du bra på?" osv. Tur det, för det är det värsta jag vet. Nog för att jag hade några inövade svar på dessa frågor... men ändå :P

Så nu har dom mina betyg och telefonnummer. Jag har telefonnumret till arbetsledaren och dom jag träffade idag. Det är på gång med andra ord! :)

Nu har jag bara en vädjan... kära, älskade vänner på Nipängen & Brunkullan:

Jag behöver en referens. Eva? Mamma? Mayvon? Cicki? Kicki? Jeanette? Maria? Kerstin? Petra? Britt? Someone?! En referens är allt jag behöver, sen är dom 100% nöjda  uppe på Furuhaugane. Det är inte svårt att förstå vad dom säger, dom är van vid svenskar och kan förklara vad dom menar väldigt bra. Dom kan till och med prata engelska med er, om ni hellre skulle vilja det. Kom igen nu, för min skull. På måndag ska jag ge dem ett telefonnummer. Pretty please with sugar on top ;)

Jag ringer och jagar er på jobbet i helgen... :P


Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Va härligt!!! =) GRATTIS :) Va kul att de flyter på så himla bra!! :) Hur är lönen där då? blir de nån skillnad jämfört med hemma?



Hoppas du får nån referens nudå =)



Kram

2009-09-04 @ 13:22:59
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Olof

Grattis! :P

2009-09-04 @ 15:37:06
URL: http://dethararminblogg.blogg.se/
Postat av: mamma

klart jag kan ställa upp som referens, om dom bara godtar att du har din mamma som referens?=)

Kram

2009-09-06 @ 13:06:08

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0