Telefontjafs på G

För några veckor sen var det hit en snubbe från Tele2 och ville att man skulle byta telefonabonnemang. Jag kollade igenom hans papper och jämförde med det avtalet jag hade med Telia och insåg att med Tele2 skulle jag få en lägre månadskostnad. MEN jag hade ju bindningstid hos Telia, vilket jag sa till den här snubben. Och jag sa att jag inte tänker byta för jag har inte råd med nån sån där straff-avgift som man brukar få om man byter abonemang innan avtalstiden gått ut. Då propsade han på att dom hade ett avtal med Telia, så jag skulle INTE behöva betala nån straffavgift. "Det garanterar jag". Så, det är klart att jag bytte. Vem vill inte spara några kronor extra varje månad, liksom.

Men, nu har jag fått en faktura från Telia där jag måste betala en rätt hög straffavgift för att jag brutit avtalet i förtid. Samtidigt har jag fått ett gulligt litet brev från Tele2 där dom tackar för att jag valt deras telefonbolag bla bla bla.

Så, nu ska jag ringa och bråka på Tele2. Dom ska banne mig reda upp den här skiten, och det på en gång. Den där sliskiga försäljaren satt här och ljög mig rakt upp i ansiktet, och det vägrar jag att tolera. Dom ska banne mig få punga ut med den här summan för att betala straffavgiften, eller så avsluta Tele2 abonemanget PÅ EN GÅNG utan uppsägningstid, och fixa tillbaka så jag får fortsätta på samma Telia abonemang som innan.

Försäljare är verkligen ett släkte för sig, och det är otroligt vad dom verkar kunna göra bara för att få sälja ett abonnemang och få lite extra provision! När han satt här så berättade jag vilken situation jag sitter i, att jag har väldigt dålig ekonomi och absolut inte har råd att betala några extra-utgifter såsom straffavgifter. Och liksförbannt så sitter han där och blåljuger och garanterar att dom har ett avtal med Telia bla bla bla. Jag blir så jävla förbannad!

Såhär tycker vi
Postat av: Marie

Fy fan vad jävligt gjort!!!

2009-05-20 @ 17:16:50
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0