Torsdag den 4e juni

God förmiddag allihopa!

Idag är det jättetrist väder ute, grått och blåsigt. Jag vill ha sommar nu, jag är less på det här vädret. Det var ju så underbart skönt i helgen, kanske lite i överkant för varmt i lördags när det inte var minsta lilla vindpust, men ändå. Hellre för varmt än det här pissvädret, om ni frågar mig.

Ikväll ska jag jobba. Känns lite konstigt att jobba kväll när Celia är här, det hör som inte till vanligheterna om man säger så. Men mamma ska komma hit och vara barnvakt,  så det ordnade sig ju utan problem. 

Nu blev jag dessutom glatt överraskad! Mamma ringde nämligen och undrade vilken tid jag jobbade nu ikväll, och jag var säker på 16-21, men så kollade jag in på TimePool och ser att det är 16.30-20:30. Skönt! Jag känner mig inte riktigt  upplagd för att jobba, så det känns skönt att det bara är 4 timmar :)
Imorgon däremot blir det en lång dag, 7:30-16:30. Det blir alltså en lång dag för Celia på dagis då, och sen en väldigt grinig kväll kan jag gissa på. Det brukar bli så efter långa dagar på dagis. Men vi får väl hitta på nåt roligt så hon glömmer bort att hon är trött! Har jag tur är det soligt och fint så vi kan gå ner till parken och leka efter middagen, det vore helt perfekt!

Jag är dessutom väldans nyfiken på mitt schema för resten av sommaren, så jag hoppas att jag får det snart. Jag vill ju försöka tajma in en liten Norge-tripp nå tag i juli så jag får se Florö i sommarskrud. Så antagligen måste jag försöka byta lite turer med folk för att få till en vecka ledigt. Men det lär nog ordna sig, tror ni inte?


Trots allt verkar vi ju ha lite flax, jag och Martin, för trots att vi har det väldigt fullt upp båda två så lyckas vi hitta små, små kryphål i våra fullmatade scheman där vi kan träffas. Jag hade verkligen ställt in på mig att inte kunna träffa honom förrän i september när det är dags att flytta, men så dök han upp här i helgen i alla fall -mot alla odds skulle man kunna säga. Så nu tänker jag också trotsa oddsen och ta mig dit i sommar, så det så.

Nej vet ni vad, här måste städas. Ni skulle bara veta hur det ser ut här....  

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0