Sova -redan?

Godmorgon på er! Eller ja, godmorgon och godmorgon? Här har vi minsann varit vakna sen 05:30!! Sug på den ni ;P

Celia har nämligen feber, lillstackarn. Har legat runt 39-40*c sen igår kväll. Så hon somnade i min famn vid 19-tiden igår, sov till strax efter 00:00, fick ny alvedon och lite välling, sov till 05:30 då hon åter igen var het som en kamin. Ytterligare en alvedon och sen låg vi i min säng en stund och småslumrade. Celia somnade till riktigt efter kanske 20 minuter, så då tänkte jag "Yes! Jag får sova lite till". Jo pyttsan, precis när mina ögon ska till att falla igen så blir hon superpigg, för då har alvedonen börjat verka och hon är inte varm längre, så då var det bara till att kliva upp! haha.

Så här på morgonen har vi inte gjort så mycket. Vi har sett på lite bompa, lekt, ätit frukost och badat. Och på tal om bad, Celia är LIVRÄDD för att få vatten på huvudet, vilket göra det hela väldigt komplicerat när man ska tvätta hennes hår. Hon blir helt hysterisk, hoppar och skriker och grinar -och jag blir lika livrädd varje gång. Tänk om hon ramlar i badkaret och slår i huvudet? Jag vågar inte ens tänka tanken... :( Och det känns som att jag har provat allt. Jag badar med henne, häller vatten över mitt eget huvud och gör sen samma sak försiktigt på henne. Jag ser till att det inte kommer vatten över själva ansiktet, men det går verkligen inte. Hon blir helt panikslagen, och efter varje bad så är det ett riktigt drömscenario när man ska tvätta hennes hår...man känner sig ju jättehemsk! Ingen som har nåt tips? För man måste ju tvätta håret deras ibland också... :p

Aja. Nu ska jag lägga mig och läsa min bok och se om jag slumrar till lite jag också när Celia sover. Känns som att jag kommer vara helt groggy senare idag annars, med tanke på att jag knappt fått sova 5 timmar i natt (pga. ett missförstånd angående ordet "nät" så hamnade jag på msn igår fastän att jag redan gått och lagt mig :p haha. ja det är inte lätt med språket alla gånger! haha)

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Jamen precis. Nej jag kan inte tänka mig någon annanstans än BB faktiskt. Men de e nog för att ja är så rädd att det ska hända något. Så ja vill ha värsta teamet i närheten! :)



angående badning, edvin är likadan. Så jag tar de bit för bit, och försöker se till att han itne får något över ansiktet. dvs, jag häller lite vatten, och sen leker jag så han får lugna sig, och sen prövar jag igen.. =) så att han inte bara blir rädd.. :)



2009-02-18 @ 13:43:11
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0