Morfar har kramat mig (från andra sidan)

Inatt drömde jag nåt så otroligt underbart. Det har nu gått bra precis 1,5 år sen morfar dog (på söndag för att vara exakt) och jag saknar honom fortfarande lika mycket nu som då. Jag kan inte sluta tänka på honom. Dessutom är han här hos mig ofta och stökar på fick jag veta när jag träffade ett medium i början på januari (just ja, det måste jag berätta om i nåt inlägg här också!). Men, jag har inte drömt något om honom, inte som jag kan komma ihåg i alla fall.

Men inatt. Inatt hände det. Och gud vad otroligt skönt det var! Jag drömde att vi var uppe hos mormor, jag tror att det var jag, mamma, Olof och mormor som var där i köket. Helt plötsligt ser jag morfar komma gåendes in genom dörren till köket, och jag flyger rakt upp och försöker slänga mig fram till honom, men någon hindrar mig och säger att han inte är där, och helt plötsligt försvinner han. Liksom så där "poff, nu går jag upp i rök" ungefär. Men, han kommer tillbaka och tar oss alla i handen, och jag säger triumferande "ser ni, jag hade rätt! Morfar är här!", och då är helt plötsligt pappa där också. Och just det där med triumfen i min röst, och övertygelsen om att JAG HADE RÄTT.. det vet jag var mofars sätt att säga att jag ska kämpa på mot miitt mål som är att få överbevisa pappa om att jag visst kan klara av en viss sak som han inte tror att jag gör... 

I alla fall. Jag kommer inte ihåg riktigt vad som hände sen, men jag vet att jag fick en kram av morfar. Och det kan jag säga er, var precis vad jag behövde. Det kom i rätt ögonblick. Herregud, vad jag saknar morfar. Det är inte klokt.




Morfar på sin 75års dag. Texten på blden är en dikt jag skrivit.

"Berg och verklighetsbarriärer
kan aldrig sudda ut
spåren
du satte i allas våra hjärtan"

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Vilket fint inlägg. =) Kramen!

2009-02-04 @ 13:55:03
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Veronica

gud! jag blir alldeles tårögd och börjar sakna min morfar något enormt! det måste ha känts skönt att få ha en sådan dröm.

2009-02-04 @ 16:02:29
URL: http://kaspersmamma.blogg.se/
Postat av: Petra

Men va läskigt. Jag drömde också att jag fick en kram äv min morfar, för länge sen. Det var en sån himla härlig känsla.. Tänka sig att man kan sakna nån så himla mycket. Jag kommer sakna min morfar tills det är dax för mig att dra vidare till andra sidan.. Härligt att du börjat blogga igen bruden!

2009-02-04 @ 17:34:04
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack för dina ord, och vilken söööt morfar du hade!

2009-02-04 @ 21:45:55
URL: http://doden.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det är skönt men samtidigt skrämmande att han vaknat, man vet inte riktigt vad man ska säga ...



Vilken söt morfar! :D

2009-02-04 @ 21:48:34
URL: http://utanattfalla.blogg.se/
Postat av: Marie

Man ryser ju, vad fint! =D

2009-02-04 @ 23:14:59
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag saknar han åxå, VÄLDIGT mycket =((

Men jag vet att han vakar över oss & att han är med oss & att han har det bra..men han är ännu älskad & saknad...

Kram

2009-02-05 @ 09:51:46

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0