Kaloriräknande 10-åringar

Jag har precis sett på dokumentären som gick på 3an, "Too young to diet?". Jag måste säga att jag blev chockad! Nog för att jag vet hur utseende-fixerat samhället är idag, men ändå -att 10åring räknar kalorier?! 12åringar som får panik om dom gått upp ett kg och inte längre får på sig byxor i storlekar som ska passa 8-9åringar... det är helt sjukt! Och det värsta av allt, mamman till den kaloriräknande 10åringen hjälpte henne att räkna kalorierna!

Jag är mållös. Vad kan jag säga? Det är verkligen helt sjukt. När jag var 10 år hade jag inte den blekaste aning om att det fanns något som hette kalorier. Och nu, ja nu går 10åringar på dieter. Är det inte sjukt?

Såhär tycker vi

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0