Sista dagen på "barnledigheten"

Ikväll kommer min lilla fis hem hit igen. Tänk vad veckorna går fort ändå?! Dom bara rusar ju förbi. Tur att jag utnyttjar tiden så pass bra ändå, för jag får verkligen allt jag ska/vill göra gjort!

Till veckan kommer det att bli 3 dagar på Nipängen, en eftermiddag på ICA (som sagt, kom dit!!), en Viktutmaning samt ett heldagsseminarium i Sundsvall. Härliga tider! Som jag har längtat efter detta STS, det känns som jag skulle vilja gå på minst två-tre seminarium i månaden bara för att vara säker på att vara helt a-jour (eller hur det nu är man säger). Men, målet som vi i våran organisation har satt upp är 1 utbildning/månad, eftersom det inte är allt för ofta det är utbildningar här i närheten och man kan ju inte sitta och åka till Stockholm/Umeå/Luleå/Göteborg i tid och otid. Tyvärr. Annars skulle jag göra det utan tvekan!

Nu så här den sista dagen på veckan så håller jag på att tvätta för fullt. Ska nämligen få upp mina vårgardiner idag, så det är dom nyinköpta gardinerna som tvättas upp lite lätt nu så här innan första upphängningen. Dom luktar ju så skumt annars... och så måste dom ju såklart manglas & strykas, så det blir riktigt fint!

På jobbfronten ska jag göra klart ***** som jag ska dela ut imorgon (nyfiken? Kom på ICA då :P) på självaste alla hjärtans dag, samt inhandla de grejer jag behöver och förbereda allt så att det bara är att springa hem fort som satan från Nipängen imorrn kl. 12, hämta grejerna och kuta upp på Ica och ställa i ordning grejerna där för att sedan hämta Celia på dagis vid 15-15:30 ca. Lite jäktigt kanske... men, det fixar jag!

Jag har förövrigt skaffat tv4 premium igen... vilket jag är glad för! Nu har jag kunnat se alla Solsidan-avsnitt plus ett ni andra inte har kunnat sett än ;) och så kan jag se mycket roliga grejer som går på tv4 fakta som jag inte har. KUL! =) Håller dessutom på att kolla igenom en säsong av mitt favorit spökprogram, Ghost adventures, som jag inte sett förut. 13 avsnitt med massa spännande grejer! Nästan så jag låg här i soffan och rös lite igår när jag såg ett av avsnitten... "lay down". Hmm, skulle inte tro det va!

På tal om spöken har jag börjat sett något vitt glida igenom hallen mot vardagsrummet ett par gånger nu. En gång när jag låg i sängen och läste och kollade upp av ingen anledning, en andra gång när brorsan & My var på hemväg och vi stod i hallen och pratade. Lustigt. Undrar just vad/vem det är? Nyfiken blir jag ju!

Nej, nu ska jag gå och mixa ihop min mumsiga shake. Ha en underbar söndag, folks!

Såhär tycker vi
Postat av: mamma

Det är ju morfar=) Jag såg nån i källartrappen för ett tag sen när jag va på väg in i duschen & skulle stänga dörren dit - då såg jag klart & tydligt en människogestalt i trappen=) Men jag blir inte rädd, är ju bara min underbara pappa som visar att han vakar över mig =) På samma sätt som han vakar över dig, Olof & Celia=)



Kram

2011-02-13 @ 11:06:04

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0