Tidig morgon i min lägenhet

Klockan är strax efter sju och det börjar bli dags att bege sig mot jobbet. Jobbar 6 dagar nu den här veckan, men som tur är så är det inga jättelånga pass eller dubbelpass. Skönt! Tror jag måste tänka lite på ryggen nu, faktiskt, och inte bara köra på.

Sjukgymnasten ringde aldrig upp mig igår (som om jag hade väntat mig nåt annat), men om det finns tid till det idag på jobbet (och om jag kommer ihåg) så ska jag ringa dit när dom har telefontid.

Katten är en ligist och mitt ben värker litegrann. Ibland blir jag bra less på han! Längtar tills jag kan kastrera han, och hoppas verkligen att han blir lugnare då! Nog för att han fortfarande är kattunge, men det är inte alltför kul när han attackerar en bara apropå ingenting. Och när han kommer och flyger a'la Karate Kid och klappar till en i ansiktet, då vill jag bara strypa han! Celia fick ett redig klösmärke ovanför vänstra ögat nu i veckan, och då var jag riktigt förbannad på han. Nån cm längre ner och hon har fått klorna i ögat. Kattjävel. Hoppas verkligen du lugnar ner dig snart, för du är ju ändå vårat lilla monster <3

Såhär tycker vi
Postat av: Sandra

Ja jag menar det.

Visseligen kraftanstränger de och föröker göra en tema grejj i november. Men ändå, har man ändå bestämt att det var internationella barndagen igår så kan man väl uppmärksamma det på något vis eller?



Det är ju inte direkt så vi har överdrivet mycket temadagar för utsatta barn eller barn i allmänhet.

2010-10-05 @ 11:33:11
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ajdå, lät inge vidare de där inte. Har han tillräckligt med saker för att aktivera sig? Klöspelare osv?

Kanske ni skulle behöva köpa ett koppel åt honom och ta ut honom på små promenader så att han får "sprätta" av sig lite.



Om inte annat, hoppas han blir lugnare efter kastrering. Men han är väl lite för ung än för att bli kastrerad?

2010-10-05 @ 11:36:06
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha han har helt enkelt överskottsenergi eller något ;)



Okej, jag har fått höra av min veterinär, så nära året som möjligt. men tidigast runt 7-8 månader. Eftersom de ska utvecklas klart.

Men det kan ju vara lite olika beroende på vilken veterinär man har också.



2010-10-05 @ 16:04:30
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Olof

Haha :P Lilla Ronja då. :P

2010-10-05 @ 18:21:11
URL: http://dethararminblogg.blogg.se/
Postat av: Mary

Ja verkligen. Det känns... Bara underligt. Man var liksom i familjen i nästan 4 år och nu. Nej, ingenting. Känns underligt.



Huvva vilket litet busmonster nu har! Hoppas han lugnar ner sig och att han verkligen inte ger sig på Celia igen. Då skulle jag ta bort katten genast. Huvva! Kram!

2010-10-07 @ 10:20:23
URL: http://annasmammamarie.wordpress.com

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0