Frostig förvintersmorgon

Kan man säga så? För det är ju inte riktigt vinter nu, inte än, men förvinter? Det lät ju kanske inte helt korrekt...


I alla fall så vaknade jag 07:20 imorse och klev upp. På min LEDIGA dag. Man har ju blivit miljöförstörd tror jag. Satt och pysslade på lite här vid datorn ett tag, och sen begav jag mig ut för att fota lite i vår frostiga miljö. Kul! Men jag fick inte till nån bild som jag riktigt kände "YES!!" för, men några blev jag nöjd med i alla fall. Man kan ju inte vara så petig på en gång, jag har ju faktiskt bara haft kameran sen i söndags ;) Har i alla fall lyckats lära mig hur ISO fungerar riktigt nu, så 8 gånger av 10 väljer jag rätt ISO-tal. Nu har jag riktat in mig på att lära mig bländaren, och när jag har fått lite mer koll på den så ska jag ge mig på slutartiden. Sen har jag ju grunderna i alla fall :) Har faktiskt fotat väldigt lite med de förvalda funktionerna (såsom porträtt, landskap, natt osv) utan har istället använt mig mestadels utav M (dvs det manuella programmet där man gör alla inställningar själv). Är lite stolt över mig själv, faktiskt. Och har dessutom märkt att de gånger då jag använt funktionen för närbilder och sedan använt M och gjort mina egna inställningar -nästan varje gång är den manuella bilden bättre än den förvalda funktionens bild!


I alla fall så ska jag snart bege mig upp till pappa för att byta till vinterdäck. Kan hända att det blir lite fotografering där också ;)  Och sen ska jag ner på jobbet en sväng för att visa upp min nya kärlek för E, och som det verkar skulle jag också få låna en digitalfoto-bok av henne. Härligt!


Just nu försöker jag ladda upp dagens bilder på bilddagboken, men det går förjäkla långsamt... Men som jag sa igår, för er som är intresserade, så är det bara att kika in på min bilddagbok dag efter dag och kika på mina bilder (och, så klart, kommentera!). Det lär nog bli lite nya bilder i princip varje dag, ska ni se.



Såhär tycker vi
Postat av: Eva

Det var en MYCKET fin bild =)

2010-10-21 @ 16:18:48

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0