Bzzz like a bee

Visst är det konstigt? Under den gågna sommaren har jag knappt sett varken någon geting eller fluga, än mindre haft dom inne (trots att min balkongdörr stått öppen i princip dygnet runt under de varma dagarna). Men nu, när det är höst och isande kallt under nätterna, då man förväntar sig att dom borde ha frysit ihjäl -ja, då kommer dom. Under de här senaste dagarna har jag nog slagit ihjäl ett tiotal getingar som smugit sig in här. Inte för att jag är det minsta rädd för dom, utan för att katten ser dom som lattjo leksaker. Det vore ju verkligen inte roligt om han käkade upp en, svällde upp som en ballong av en allergisk reaktion och jaa, ni fattar grejen. Men nog är dom lite äckliga så här på hösten ändå, när dom är så där feta och "sega" och flyger långsamt. Som att dom är levande döda, nästan.







Såhär tycker vi
Postat av: elin

Här är också ett getinginferno! De måste ha fått fnatt av något vi inte förstår. Jag såg förresten också Kill Banjo idag (sov nu när de andra såg den i natt) och jag kan inte annat än hålla med!

2010-10-03 @ 18:55:16
URL: http://elintyras.blogg.se/

Så, vad var det då du ville säga?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0